Aerotravel: Evenimentele corporate pe croaziere, în creștere accentuată. Turismul de afaceri rămâne un barometru al economiei

Turismul de afaceri continuă să reflecte fidel tendințele din economie. În prima jumătate a anului, companiile din România au adoptat o atitudine prudentă în privința călătoriilor de business, pe fondul incertitudinilor fiscale. Totuși, investițiile în evenimente corporate, în special cele organizate pe vase de croazieră, sunt în creștere.
Potrivit datelor Aerotravel, cererea pentru organizarea de evenimente pe croaziere – în Marea Mediterană, Marea Nordului sau Caraibe – a crescut cu 30% față de aceeași perioadă din 2024. Companiile românești aleg tot mai des acest tip de experiență pentru grupuri mari, de peste 100 de participanți, pe durate de 6-7 nopți și bugete individuale între 1.700 și 2.000 de euro.
„Turismul de afaceri este un indicator relevant pentru dinamica economică. Chiar dacă în prima jumătate a anului companiile au ezitat să ia decizii majore, rezultatele noastre arată o creștere solidă a vânzărilor și numărului de pasageri. Strategia noastră, bazată pe parteneriate de lungă durată, transparență și investiții constante în tehnologie, se dovedește eficientă”, a declarat Antonio Nițu, directorul general al grupului Aerotravel.
Bugete și destinații preferate pentru business travel
Firmele alocă în continuare bugete consistente pentru călătoriile de afaceri. Costul minim pentru o deplasare externă începe de la 450 euro/persoană, incluzând cazare la 3-4 stele și bilet de avion dus-întors. La polul opus, cele mai complexe deplasări pot ajunge și la 20.000 euro, cum a fost cazul unei misiuni de business în SUA cu zboruri business class și cazare la hotel de 5 stele.
Printre cele mai solicitate servicii se numără biletele de avion, cazările și organizarea de proiecte MICE (întâlniri, conferințe, teambuilding-uri, petreceri corporate). Cele mai frecvente destinații externe sunt New York, Los Angeles, München, Frankfurt, Londra, Paris și Zürich, iar în țară – București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brașov, Sibiu și Oradea.
Potrivit Aerotravel, peste 60% dintre călătoriile de afaceri sunt internaționale. Aproximativ 5% includ zboruri la business class, iar 20% presupun cazare la hoteluri de 5 stele.
De ce aleg companiile croazierele pentru evenimente corporate
Interesul pentru croaziere ca locație pentru evenimente a explodat în ultimii ani. Dacă în trecut erau dedicate exclusiv top managementului, acum tot mai multe companii organizează conferințe de vânzări sau programe de motivare pentru echipe numeroase. O astfel de croazieră include, pe lângă cazare și transport, acces la facilități premium, excursii la țărm și consultanță personalizată din partea echipelor Aerotravel și CruiseHub.
„Evenimentele pe croaziere sunt tot mai solicitate pentru că oferă o experiență completă: logistică impecabilă, destinații spectaculoase și un cadru memorabil pentru consolidarea echipelor. Aceste proiecte nu mai sunt doar o opțiune inedită, ci o alegere strategică repetată de tot mai mulți dintre clienții noștri”, adaugă Antonio Nițu.
Navele de croazieră sunt adevărate hoteluri de 4 stele plutitoare, care oferă condiții excelente pentru desfășurarea evenimentelor. Pe lângă infrastructura dedicată, participanții se bucură de activități recreative variate – de la spectacole și seri tematice, la acces la piscine și vizite zilnice în porturi din destinații precum Nisa, Barcelona, fiordurile norvegiene sau Cozumel (Mexic).
Trenduri locale: evenimente în orașe mari și recompensarea angajaților prin vouchere
În România, companiile preferă orașele mari pentru desfășurarea conferințelor și trainingurilor, datorită infrastructurii bune. Pentru team building-uri, firmele aleg destinații verzi și retrase, dar ușor accesibile, care oferă un cadru ideal pentru relaxare și reconectare.
Un alt trend ascendent în 2025 este utilizarea voucherelor valorice pentru motivarea angajaților. Acestea le oferă beneficiarilor libertatea de a-și alege vacanța dorită, în funcție de preferințe și bugetul alocat de companie. Astfel, companiile personalizează recompensa și cresc loialitatea angajaților.
Ne puteți urmări și pe Canalul WhatsApp – Revista CARIERE
CITEȘTE ȘI: România, la coada clasamentului european al turismului internațional