Compania care este condusă de copii de până în 13 ani
De curând, membrii board-ului companiei Kidbox a avut o întâlnire la sediul din New York. Ei s-au adunat pentru a discuta despre strategia de dezvoltare a produselor și despre proiectele de responsabilitate socială corporativă pentru anul următor. Foarte important, pe o masă în sala de conferințe, în borcanele de sticlă cu bețe cu smochine, au fost diverse dulciuri. Când ai mai puţin de 13 ani, gustările fac totul.
Kidbox s-a lansat în 2015. Platforma funcționează astfel: părinții introduc dimensiunile corpului copilului și preferințele în ceea ce privește stilul vestimentar într-un chestionar, apoi, după verificarea acestor date de către un angajat al companiei, părinții primesc o cutie cu șapte haine în fiecare lună, la prețul de 98 de dolari, oferta fiind personalizată şi, totodată, o surpriză.
Compania are în portofoliu haine de la nou-născuți până la pre-adolescenți provenind de la 120 de mărci precum Levi, DKNY și Nanette Lepore. Este un concept inteligent, pentru că mulți părinți nu au timp să meargă la cumpărături de fiecare dată când copilul lor are un puseu de creștere sau când se schimbă anotimpurile. Deși nu dezvăluie câți clienți are, Kidbox pare să crească rapid.
Kidbox are, de asemenea, o misiune socială: de fiecare dată când un client păstrează o cutie completă de haine, acesta poate alege un caz caritabil căruia Kidbox va dona un set de haine unui copil. „O consecință neintenționată a acestui program este că părinții încep să converseze mai mult cu copiii lor despre ce înseamnă actul de donație și reciclarea hainelor”, spune Miki Berardelli, CEO al Kidbox. "Aceasta este moneda emoțională care este un diferențiator pentru noi".
Şedinţele board-ului format din copii au început anul trecut. În 2018, compania a selectat 12 copii să facă parte din board dintr-un grup de sute de solicitanți, pe baza muncii fiecăruia (cum a ajutat fiecare comunitatea din care face parte). Aceștia au venit însoțiți de părinții lor care s-au bucurat de un tur al orașului New York în timp ce copiii erau la muncă.
Desigur, având în vedere că membrii consiliului nu au vârsta legală pentru a-și deschide conturi bancare, nu sunt împuterniciți să ia decizii corporative – există și un consiliu format din adulți care să se ocupe de aceste probleme. Dar Berardelli spune că brandul ia foarte în serios opiniile acestor 12 copii. „De fapt, am organizat consiliul de administrație al copiilor chiar înainte de a organiza consiliul de administrație al adulților", explică ea. "Vrem ca acești copii să aibă amprentele digitale pe toată marca noastră".
Evenimentul a coincis cu a doua zi de naștere a companiei, astfel încât ziua s-a încheiat cu o petrecere care a implicat tone de bomboane de vată și cookie-uri cu ciocolată albă și neagră, ceea ce a dus la o mulțime de degete lipicioase.
Dar nu a fost totul despre distracție și jocuri. Ziua a fost plină de discuții lungi despre cum să inoveze mai bine în domeniul copiilor. Unul dintre principalele domenii în care compania avea nevoie de contribuția acestor tineri a fost pentru un nou set de haine cu etichetă privată pe care compania le produce. Începând de atunci, marca va încorpora acele haine care sunt proiectate și fabricate in-house, alături de haine de la alte mărci. Și, spre deosebire de alte branduri de îmbrăcăminte, noua linie a lui Kidbox a fost cocreată cu ajutorul copiilor din board.
În timp ce piața este inundată cu mărci de îmbrăcăminte pentru copii, Kidbox a constatat că există încă un decalaj între hainele accesibile ca preț și cele bine făcute, din materiale mai bune. Majoritatea părinților nu vor să cheltuiască foarte mulți bani pe hainele copiilor lor, deoarece vor rămâne repede mici și sunt susceptibile de a le murdări atunci când se joacă, astfel încât aceștia ajung să cumpere o mulțime de haine ieftine, dar de slabă calitate. Dar atunci când compania a cerut feedback de la copiii din board, au descoperit că, de fapt, copiii au grijă de hainele pe care le poartă. Printre hainele din noua linie Miki B (numite după CEO-ul însuși) se găsesc cămăși negre simple cu mânecă lungă și pantaloni care ar arăta grozav pentru copiii de orice sex.
În cadrul întâlnirii, după ce au discutat despre haine în sine, copiii au venit cu idei despre cum să ofere o experiență extraordinară atât pentru părinți cât și pentru copiii lor. De exemplu, au sugerat să includă un fel de activitate de tip hands-on-the-box, ca un proiect de arte și meserii pe care o familie îl poate face împreună. „Am auzit de la clienții noștri că 90% așteaptă să deschidă cutia împreună cu copiii lor", spune Berardelli. „Este un fel de experiență care întărește legătura dintre copii și părinți. Așadar, încercăm să încorporăm elemente personalizate pentru părinte și pentru copil.”
Cei 12 membri ai consiliului pentru copii au fost aleși datorită realizărilor lor remarcabile din comunitățile lor. De exemplu, Jayden Perez, în vârstă de nouă ani, a organizat o campanie de strângere de jucării în orașul său natal, Woodland Park din New Jersey, și apoi le-a distribuit cu mâna sa, toate cele 1100 de jucării, victimelor uraganului din Puerto Rico. La vârsta de 12 ani, Addisyn Maree Goss, din Linden, Michigan, a creat Snuggle Sacks, un kit de supraviețuire pentru cei fără adăpost. La vârsta de 8 ani, Ella Tryon din Cleveland a donat mai mult de 29.000 de cutii de creioane pentru pacienții pediatrici din spitalele din întreaga țară, în colaborare cu Fundația „Help Me Color”. „Această generație este foarte obișnuită cu donațiile sociale", spune Berardelli. „Acești copii arată că nu ești niciodată prea tânăr ca să faci diferența.”
A face parte din boardul lui Kidbox este o responsabilitate uriașă. Ei se vor întâlni de trei ori pe an într-o conferință video. Dar există și unele avantaje. La întâlnirea de la New York, ei și-au primit propriile cărți de vizită Kidbox. Asta e destul de impresionant, având în vedere că eu a trebuit să aștept vârsta de 26 de ani pentru a obține o carte de vizită proprie…