Tu știi cum te văd cei din jurul tău?
De aceea, specialiștii în marketing de pe Linkedin ne trasează cinci pași pe care să-i urmăm dacă vrem să avem un brand personal cu adevarat impresionant.
Ascultă-l pe Shakespeare
”Mai presus de orice: fii ție crendicios”. Cu aceste cuvinte, celebrul dramaturg a atins substanța a ceea ce numim astăzi branding. Replica ce a făcut istorie este din Hamlet, dar ceea ce transmite este perfect actual. Brandul trebuie să te reprezinte așa cum ești. El este, într-o mare măsură, o reflecție a propriul tău eu. Aici se construiește fundația care va sta la temelia carieriei tale.
Fă un inventar personal
Credem că știm de ce suntem capabil, sau cine suntem cu adevărat, dar o privire de ansamblu… un inventar al slăbiciunilor, dar și a punctelor forte este necesar. Începe cu pasiunile pe care le ai, care sunt acele lucruri sau stări care te fac să fii mai bun. Vezi clar ce talente ai, dar uită-te în oglinda atent și vezi și care-ți sunt defectele sau punctele slabe. Important de știut? Nimeni nu te ia ca să fii perfect. Tu află la ce ești cu adevărat bun, unde excelezi și construiește-ți brandul în jurul acestor lucruri.
Rămâi sincer
În multe corporații din ziua de astăzi, se apreciează o fire pozitivă, extrovertită… chiar veselă. Însă nu putem fi așa. Unii dintre cei mai productivi și înzestrați oameni sunt introvertiți, chiar nedaptați social. Între cele două extreme, se află majoritatea. Nici prea introvertit, nici prea expansiv. Indiferent unde te-ai situa pe această axă, important rămâne să fii fidel propriul eu. Nu te forța să te transformi în ceea ce nu ești. Ce nu te caracterizează nu are ce căuta în brandul tău personal. Fii sincer cu tine însuți și nu îți construi brandul plecând de la cum ai vrea tu să fii, ci de la cine ești deja.
NU te supra/subestima
Uneori pare că doar cei mai aroganți și agresivi dintre oameni se remarcă. Ai putea să denumești fenomenul acesta, sindromul Donald Trump. Dar… pentru fiecare mic Donald sunt o gramadă de oameni care nu au știut să se ”vândă”… s-au subestimat și și-au pus carierele pe butuci. Fii încrezător în forțele tale, dar nu promite ceea ce brandul personal nu poate livra. E o greșeală comună pe care cei din HR, dar și liderii din diferite domenii o văd tot timpul. Da, e ok să tinzi către stele de fiecare dată când te apuci de un proiect, dar lasă rezultatele să vorbească de la sine. Pe de altă parte, asigură-te că ceilalți știu de rezultatele tale. Nu-ți ascunde succesele, dar nici nu te lăuda cu ele.
Fii la înălțime
Viațile de la muncă sunt importante pentru fiecare dintre noi. Ele pot fi o sursă de împlinire, de provocări, de răsplată emoționlă și financiară. Viața de muncă poate da un sens vieții pe care o trăim dacă ea este în acord cu propriul tău brand. Despre asta este vorba în definitiv. Despre a te înțelege așa cum ești. Este despre a pune pasiune și rațiune în construirea unei cariere.