Bunatati cu gust de Maggi
Istoria Maggi
La numai 23 de ani, elvetianul Julius Michael Johannes Maggi preia conducerea afacerii de familie, moara de macinat din Kempttal, Elvetia. In anul 1870, industria de comert traversa o perioada critica, iar Julius Maggi a cautat sa treaca peste aceste greutati abordand noi metode de productie. L-a contactat pe doctorul Fridolin Schuler, care promova un nou concept de alimentatie bazata pe leguminoase. In 1882, Societatea Elvetiana de Bunastare Civila l-a insarcinat pe Maggi sa creeze o mancare vegetala, rapid de preparat, care sa usureze situatia femeilor preocupate de munca in afara casei. Rezultatele au fost doua supe instant: una de fasole si una de mazare, care s-au bucurat de un real succes.
Lansarea Maggi pe piata
Julius Maggi impreuna cu doctorul Schuler au dezvoltat, in urmatorii doi ani, un nou produs, care a fost lansat pe piata in 1884, fiind prima faina de leguminoase. Acest produs a fost comercializat cu ajutorul societatii de utilitati publice elvetiene care le-a oferit patronajul timp de trei ani. In anul 1886, Julius MAGGI lanseaza supele "gata preparate" care in timp au inlocuit faina de leguminoase. Totodata, a lansat si condimentul lichid Maggi, care a devenit un adevarat succes pe piata. Curand se lanseaza cuburile Maggi si incep sa se dezvolte noi produse.
Succes garantat
Datorita succesului pe piata, elvetianul deschide in perioada 1887-1889 sucursale Maggi la Paris, Berlin, Singen, Viena, Begrenz si Londra, stabilind o agentie chiar in Statele Unite. In 1886, infiinteaza propriul "departament de presa si reclama", iar numele Maggi incepe sa fie promovat pe diverse suporturi publicitare. In 1889, pentru a obtine mai mult capital, Maggi devine societate comerciala – "Fabrica de produse alimentare Maggi". Dupa disparitia lui Julius Maggi, societatea s-a transformat intr-un holding – "Allgemeine MAGGI-Gesellschaft". Una dintre etapele cele mai importante din istoria companiei, care a fost intre timp redenumita "Alimentana S.A.", este fuziunea in 1947 cu grupul Nestle. Aceasta fuziune a dat nastere la "Nestle-Alimentana S.A." devenita in prezent Nestle S.A.
Management
Maggi este un brand care apartine astazi companiei Nestle, al carei Presedinte si CEO este Peter Brabeck-Letmathe. Originar din nord-vestul Germaniei, el s-a alaturat companiei ca vanzator in anul 1968 in Austria, iar mai tarziu a devenit specialist in produse noi. A lucrat aproape zece ani in Chile, intai ca Manager de Vanzari, apoi ca Director de Marketing. In octombrie 1987 a devenit Vicepresedinte Senior peste Divizia Produse Culinare International. In ianuarie 1992, Brabeck-Letmathe a fost numit Vicepresedinte Executiv al Nestle S.A., ocupandu-se de strategia de afaceri a companiei. In acelasi timp, era responsabil de departamentul de Marketing, Comunicare si Relatii Publice din companie. In iunie 1997, la Intrunirea Generala a Actionarilor Nestle S.A., el a fost ales membru in Consiliul Director. In aceeasi zi, Consiliul l-a numit Presedinte Executiv Officer al Nestle S.A, iar in 2005, Brabeck-Letmathe a fost ales Presedintele Consilului Director Credit Suisse Group, L'Oreal si al Roche Holding S.A. Veniturile sale, in 2006, au fost de 8,4 milioane de euro.
Istoria Maggi in cifre
1883 Elvetianul inregistreaza logo-ul si brandul Maggi, inima rosie.
1886 Maggi lanseaza pe piata trei tipuri de supa la pachet, care se prepara in cateva minute, si deschide cateva filiale Maggi in Europa.
1890 Infiintarea Societatii Anonime pentru Fabricarea Produselor Alimentare Maggi. Julius Maggi a produs un concentrat cu extract de carne sub forma de cub.
1895 Firmin Bouisset a realizat un poster Maggi pentru campania de promovare.
1900 La Expozitia Universala, Maggi a castigat o serie de premii si medalii.
1912 Prima reclama Maggi pe TV.
1934 Firma "Alimentaire SA" a preluat comanda companiei.
1947 Maggi se uneste cu firma Nestle.
1963 Maggi adopta sloganul "Idei pentru schimbare".
1980 Maggi are o noua imagine, o noua grafica si noi ambalaje. Apare un nou sortiment de supa instant.
1984 Maggi aniverseaza 100 de ani de publicitate la "Muzeul de Publicitate", unde au fost expuse postere, picturi, carti, brosuri, recipiente, vederi cu Maggi.
1987 Maggi produce supe inspirate din bucatariile diferitelor tari: chinezeasca (Mao, oh Mao! Ce supa!), mexicana (Caramba, ce supa!).
1990 Compania adopta un nou slogan : "Maggi, Maggi… Azi gatim!"