Cinci mituri (demontate) despre retelele sociale
1. Daca esti prieten cu cineva pe o retea sociala inseamna un pas in plus in relatia voastra de afaceri.
De multe ori e fals, pentru ca a trecut perioada in care intentia avea valoare reala. Acum foarte multe lucruri se intampla la nivel declarativ si superficial. In cel mai bun caz, o relatie pe o retea sociala inseamna doar posibilitatea unei usi deschise. Mai departe, depinde te tine sa confirmi sau nu un parteneriat valabil. Pentru a te asigura ca iti deschizi aceasta usa, incearca sa folosesti cat mai mult din posibilitatile pe care ti le ofera profilul de pe respectiva retea sociala, incearca sa fii activ si nu doar prezent.
2. Daca esti pe o retea sociala inseamna ca demonstrezi implicare si intelegerea noilor medii.
De cele mai multe ori, e fals. Numai aproximativ 20%-30% dintre profilele inregistrate in retele sunt utilizatori activi. Restul nu demonstreaza decat un oportunism si o abordare superficiala a acestor instrumente. Sunt foarte multe persoane care trec in CV trei sau patru retele sociale pe care au profil, dar unde nu au nici o activitate sau profil complet. Acest comportament va atrage dupa sine concluzii sau reactii negative din partea celor care v-ar angaja sau cu care ati dori sa colaborati. Sfat: Este mai bine sa nu fiti prezenti pe retele sociale, decat sa fiti pasivi.
3. „Trebuie sa fiu pe toate retelele. Astfel, am acces la mai multe persoane si sunt mai usor de gasit la o cautare pe Google.”
Fals. Trebuie sa fii acolo unde ti se potriveste sa fii. Alege-ti cu grija retelele pe care vrei sa desfasori o activitate in functie de personalitatea ta si de obiectivele de afaceri sau personale. Prezenta pe anumite retele care nu ti se potrivesc iti poate dauna. Intelege specificul fiecarei retele si construieste un obiectiv asumat. Fiecare prezenta pe o retea sociala trebuie sa aiba in spate un obiectiv si o strategie personala sau de business. Senzatia pe care o lasi in urma unei asemenea prezente este de cele mai multe ori definitorie si nu iti permiti o abordare relaxata aici.
4. In businessul meu, prezenta pe retelele sociale o sa faca diferenta.
Fals din nou (asta e mitul la moda in prezent). Diferenta o face personalitatea afacerii sau brandului tau in respectiva retea sociala. Urmeaza regulile de folosire a retelelor sociale pentru branduri si gaseste-ti un alter ego uman, informal, fara sa uiti care iti sunt obiectivele de business, mentine dialogul si utilizeaza instrumentele specifice fiecarei retele. Nimeni nu iti garanteaza succesul, dar cel putin ai o prezenta profesionista pe acest mediu.
5. Retelele sociale sunt un mediu superficial, fara valoare.
De cele mai multe ori fals. Invata sa cauti ce este valoros pe fiecare retea in parte. Invata sa gasesti lucrurile relevante in fiecare dialog si printre sutele de lucruri mai putin folositoare. Invata sa porti o relatie pentru a scoate din ea ce ai nevoie chiar daca pare mai greu la inceput. Valoarea dialogului apare pe termen lung.