Companiile nu au indicatori de performanţă locali
Cei mai mulţi dintre participanţii la conferinţa „HR Manager – business partner în companie”, organizată de revista HR Manager şi Microsoft România, au declarat că indicatorii pe care îi utilizează pentru măsurarea performanţei angajaţilor provin de la companiile mamă, fără a fi adaptaţi la specificul local.
Nicu Aleman, managing partner Aleman Consulting, companie de consultanţă în management, a explicat participanţilor cum trebuie să indicatorii de performanţă.
„KPIs (Key Performance Indicators, -n.r.) trebuie să fie aliniaţi strategiei companiei, supuşi comparaţiilor, să fie previzibili şi realizabili, să poată fi corelaţi, să fie uşor de urmărit şi de interpretat,” a spus Aleman.
În acelaşi timp, el a vorbit despre importanţa evaluărilor performanţei angajaţilor, în momentul în care aceştia trebuie să părăsească compania.
”În cazul în care nu colectăm aceste date, angajaţii pot să ne dea în judecată atunci când vrem să-i concediem,” a mai explicat Aleman.