Social media şi publicitatea, trase în sus de dezvoltarea tehnologiei mobile
Cu toate acestea, cota mobile-ului din consumul de publicitate rămâne mult în urmă cotei acestuia din consumul de media. Publicitatea pe mobil va atinge o cota de 1% din tot consumul de publicitate din România în 2015 şi 7% din investiţiile în digital. Acesta lucru se datorează parţial faptului că o mare parte din publicitatea convenţională din display nu funcţionează bine în mobile.
În comparaţie cu display-ul de tip desktop, banner-ele din mobil necesită mai mult spaţiu din ecran şi sunt considerate mult mai intruzive.
Există însă o zona în care display-ul digital s-a dovedit a fi de succes în mobile, şi această este social media. Facebook şi Twitter şi-au restructurat rapid diversele operaţiuni pentru consumul de mobile şi publicitate. Social media furnizează un exemplu bun pentru ceea ce înseamnă adaptarea în mobile.
Citeşte şi: 5 trucuri care te vor ține în priză la job în perioada sărbătorilor
Per ansamblu, mediul digital, înregistrează cea mai spectaculoasă şi susţinută creştere anuală (+12% în 2014 vs. 2013) şi preconizăm o evoluţie constanţa de 10% în următorii 2 ani. Display-ul deţine în continuare cea mai mare parte din investiţiile în mediul digital (84%), totuşi search-ul câştigă teren, având creşteri importante: +19% (2014 vs 2013) şi +24% (2015 vs 2014).
TV-ul rămâne totuşi mediul cu cea mai mare pondere în investiţiile din publicitate în România (63.5%), lucrucare se va menţine şi în următorii ani. Urmează Digital-ul cu o cota de piaţă de 13.6% (care şi-a câştigat din 2013 poziţia secundă în top) şi Outdoor-ul cu 10.7%.
Presă scrisă cumulează 6% din totalul investiţiilor în publicitate, Radio-ul o urmează îndeaproape cu 5.8%, iar Cinema-ul deţine o mică parte (0.4%).