Tehnologia ne ajută, nu ne trimite acasă
1. Cine este M.O.R.E. şi care este experienţa dumneavoastră în România?
M.O.R.E este prima platformă de business în cloud dedicată optimizării activităţii IMM-urilor româneşti. Aceasta cuprinde o suită de aplicaţii online necesare oricărei companii de dimensiuni mici şi mijlocii de la Portal Intern, Office Management, E-mail, Facturare şi CRM (Managementul Relaţiei cu Clienţii) la Document Management, Arhivare Electronică, Software legislativ, Car Fleet Management, Task Management şi Videoconderinţă. Avantajul major al platformei constă însă în adaptabilitatea ei la bugetul oricărei companii. IMM-urile româneşti au acum la îndemână o suită de soluţii informatice pe care o plătesc lunar, sub forma unui abonament (SaaS), în funcţie de consum.
2. Credeţi că oamenii ar putea fi înlocuiţi de tehnologia M.O.R.E.?
Aplicaţiile disponibile în platforma M.O.R.E. au fost create pentru a eficientiza activitatea fiecărei persoane dintr-o companie şi nu pentru a o înlocui. Acesta este motivul pentru care se regăsesc în platformă aplicaţii integrate adaptate fiecărui rol din cadrul companiei, de la Contabilitate (Facturare, Arhivare Electronică) şi Administrativ (Office Management, Car Fleet Management), la Echipa de Vânzări (CRM), Juridic (Software Legislativ) şi Management, care are acces la toate informaţiile din companie, având totodata privirea de ansamblu asupra întregii activităti.
În plus, o parte din aplicaţii sunt necesare tuturor oamenilor din companie. Să luăm drept exemplu aplicaţia Portal Intern. Aceasta presupune un mediu colaborativ de lucru care nu poate exista în absenţa unei echipe, rolul acesteia fiind de a îmbunătăţi comunicarea între departamente.
3. Funcţionează şi pe tabletă, telefon?
Începând cu luna septembrie a acestui an o parte din aplicaţiile existente în platformă sunt disponibile şi pe terminalele mobile. Am ales pentru smartphone-uri şi tablete cele mai uzuale aplicaţii care se pretează la acest tip de dispozitiv: Document Management, CRM, Office Management şi Task Management.
4. Preferă angajatorii din România să înlocuiască oamenii cu tehnologia dvs.?
Aşa cum spuneam şi mai devreme, platforma M.O.R.E. nu poate exista în lipsa oamenilor care să o folosească şi pe care să îi ajute în activitatea zilnică. Angajatorii care aleg să implementeze în cadrul companiei suita de soluţii informatice ale platformei online M.O.R.E. sunt multumiţi în primul rând de transparenţa costurilor, de faptul că plătesc atât cât consumă în fiecare lună, de faptul că au la dispoziţie un instument foarte util de analiză şi eficientizare a propriei afaceri, care reuneşte mai multe aplicaţii de business integrate. Prin implementarea suitei M.O.R.E. se reduc timpii dedicaţi activităţilor administrative, drept urmare angajaţii se concentrează mai mult pe activităţile de bază şi astfel le creşte productivitatea. Ca o concluzie angajatorii aleg platforma M.O.R.E. nu pentru a-şi înlocui angajaţii, ci pentru a le creşte eficienţa şi implicit propriul business.
5. Explicaţi-ne concret cum înlocuieşte aplicaţia un avocat, de exemplu? Sau un director de vânzări?
Nu putem explica concret cum înlocuieşte platforma un avocat sau un director de vanzări, pentru că acest lucru nu se întâmplă, însă putem povesti despre cum îi ajută să-şi crească eficienta. Să începem cu avocatul. Aplicaţiile care i se adresează în mod direct sunt cea de Legislaţie şi Document Management. În timp ce aplicaţia de Legislaţie îl ajută să fie mereu la curent cu legislaţia în vigoare pe care o poate accesa de oriunde, oricând, aplicaţia de Document Management îl poate ajuta să-şi ţină documentele importante în ordine, într-un spaţiu sigur şi la nevoie, îi asigură o îmbunătăţire a fluxurilor.
În cazul Directorului de Vânzări putem discuta chiar de mai multe aplicaţii. În primul rând recomandăm folosirea modulului CRM deoarece acesta este un instrument foarte util pentru măsurarea şi monitorizarea oportunităţilor şi pentru evaluarea activităţii oamenilor de vânzări. Un alt modul important pentru Directorul de Vânzări este cel de Arhivare Electronică, în care acesta poate depozita toate documentele relevante pentru activitatea lui şi a departamentului pe care îl conduce. Acesta îl ajută la identificarea rapidă a documentelor arhivate, căutarea realizându-se atât în denumirea fişierelor, cât şi în conţinutul acestora. Nu în ultimul rând aplicaţia de Facturare îi este de asemenea foarte utilă Directorului de Vânzări şi oamenilor de vânzări în general, deoarece departamentul Vânzări este cel care urmăreşte contractele şi care ştie cel mai bine când trebuie emise facturi clienţilor şi care în cele mai multe IMM-uri şi întocmeşte facturile. Frumuseţea platformei M.O.R.E. constă în faptul că, odată activate cele trei module în platformă şi introduse datele clientului în aplicaţia de CRM, acestea se regăsesc şi în aplicaţia de Facturare, prin componenta de integrare existentă între aplicaţiile platformei.
6. Căror IMM-uri vă adresaţi?
Poate cel mai mare avantaj al platformei M.O.R.E. este că se adresează tuturor companiilor mici şi medii care doresc să-şi crească eficienţa şi care înteleg faptul că o soluţie informatică performantă nu trebuie neapărat să fie scumpă şi că achiziţia unei astfel de soluţii este o investiţie în dezvoltarea firmei şi în scopul eficientizării angajaţilor. Avem în platforma M.O.R.E. atât IMM-uri foarte mici cu până în 5-10 angajaţi, dar şi IMM-uri de mai mari dimensiuni care au chiar peste 100 de angajaţi.
Ca şi domenii de activitate M.O.R.E. se adresează IMM-urilor care activează în Servicii, Construcţii, Distribuţie, Transport şi nu numai.
7. În cât timp învaţă o persoană (de nivel mediu în relaţia cu calculatorul) să folosească aplicaţia?
Utilizatorii platformei M.O.R.E. au la dispoziţie canalul You Tube pentru a se documenta în privinţa modalităţii de lucru cu modulele existente. Acolo au explicate toate operaţiunile necesare fiecărui modul în parte. Am încercat să dezvoltăm interfeţele platformei de aşa natură încât să fie foarte intuitive pentru orice utilizator, indiferent de gradul de pregătire pe care îl are în domeniul IT. Mai mult decât atât, punem la dispoziţia acestora o linie de suport unde pot adresa toate întrebările şi neclarităţile lor cu privire la modalitatea de funcţionare a platformei. Tot aici primim şi sugestiile de îmbunătăţire din partea utilizatorilor noştri, pe care de cele mai multe ori le şi implementăm în platformă.
8. Cum plănuiţi să vă dezvoltaţi în România?
Vom încerca mereu să venim în întâmpinarea IMM-urilor româneşti cu cele mai utile aplicaţii şi cu pachete gata configurate şi promoţii pe care să şi le permită orice firmă indiferent de mărime. Acesta este unul dintre motivele pentru care am lansat promoţia “Asistentul tău personal” la finalul lunii septembrie. Aceasta constă în achiziţia a două dintre aplicaţiile platformei, CRM şi Facturare, la care se adaugă un laptop performant conectat la internet, pe care îl punem la dispoziţia IMM-urilor la numai 48 EUR/lună. Abonamentul are valabilitate de doi ani iar la finalul acestuia clientul are posibilitatea să rămână în proprietatea laptop-ului. Promoţia este valabilă până la sfârşitul acestui an.
9. Care sunt principalii concurenţi pe piaţa din România?
În cazul M.O.R.E. nu putem discuta despre o concurenţă propriu-zisă, pentru că este singura platformă de business online românească ce integrează mai multe aplicaţii software în regim Software as a Service şi care se adresează exclusiv IMM-urilor. Cu toate acestea, servicii de cloud computing şi aplicaţii stand alone SaaS sunt disponibile pe piaţa românească încă de câţiva ani, oferite de către jucători internaţionali. Vorbim acum despre Google Aps sau chiar Office 365 pus la dispoziţie de către Microsoft.