UniCredit se extinde
UniCredit Business Integrated Solutions (UBIS), deţinută 100% de UniCredit, este creată prin integrarea şi consolidarea a 13 companii din cadrul grupului şi va avea ca rol furnizarea de servicii în domeniile: tehnologia informaţiilor şi comunicaţiilor, Back Office şi Middle Office, Real Estate, Security şi Procurement.
Este una dintre primele companii furnizoare de servicii de tip suport creată la nivel european, iar scopul acesteia este să consolideze şi reorganizeze acele activităţi operaţionale necesare pentru funcţionarea corectă a afacerilor grupului, prin optimizarea costurilor, soluţii mai flexibile şi un timp de răspuns mai redus.
În România, UBIS preia activităţile UniCredit Business Partner, continuând – în aceiaşi parametri ca până în prezent – colaborarea cu UniCredit Ţiriac Bank.
„Fondarea unei companii care să acopere nevoile operaţionale la nivel global, multifuncţională şi complet adaptată exigenţelor unui mediu de afaceri în schimbare este o reuşită importantă în cadrul Planului Strategic, care ne va permite să fixăm obiective ambiţioase, în concordanţă cu aşteptările grupului”, a spus Paolo Fiorentino, Chief Operating Officer (COO) al UniCredit şi preşedinte al UniCredit Business Integrated Solutions.
La nivelul grupului, unul dintre primele obiective ale UniCredit Business Integrated Solutions este reducerea cu 16% a costurilor directe, până în 2015.
Compania va fi responsabilă şi pentru toate inovaţiile strategice ale grupului, pentru a identifica – împreună cu subsidiarele UniCredit – soluţii creative care vor îmbunătăţi şi diversifica serviciile oferite clienţilor.
Paolo Cederle, CEO al UniCredit Business Integrated Solutions, a explicat: “Am adoptat un nou model de business, unic la nivelul sistemului bancar european, care să corespundă nevoilor fiecărui client, în loc să se potrivească doar serviciilor livrate. Reţeaua noastră poate conta pe linii de business care sunt adaptate unor cerinţe foarte specifice. Calitatea şi rapiditatea cu care deservim forţa comercială vor reprezenta puncte-cheie ale strategiei noastre în context concurenţial”.
Noua companie va implica peste 13.000 de angajaţi şi va superviza activităţile din 9 ţări (Austria, Germania, Italia, Polonia, Marea Britanie, Cehia, România, Slovacia, Ungaria) precum şi pe a birourilor din Singapore şi New York.
Operaţiunile din Italia, Germania şi Austria vor fi conduse direct de compania de servicii globale, la fel şi coordonarea şi verificarea activităţilor de business în cadrul ţărilor central şi est-europene, potrivit cerinţelor Holding-ului, cu scopul de a susţine creşterea şi dezvoltarea pe termen lung.
Serviciile au fost proiectate dintr-o perspectivă internaţională, pentru a respecta criteriile de eficienţă şi economie de scală, menţinând şi importanţa cerinţelor specifice la nivel local, pentru a consolida loialitatea faţă de client.