Unul din doi studenţi vrea afacere proprie în următorii ani
În același timp, 56% dintre tineri consideră oportun să devină antreprenori după acumularea de experiență profesională.
Aproape toţi studenţii (97%) sunt dispuși să muncească din greu pentru a obține ceea ce își doresc, iar 86% sunt dispuși să își asume riscuri în acest sens. De asemenea, majoritatea respondenților consideră viziunea ca fiind cea mai importantă calitate a unui antreprenor de succes, urmată de motivație, pasiune și capacitatea de a inova.
Pe de altă parte, aproape 4 din 10 tinerii români spun că educația și pregătirea antreprenorială s-au îmbunătățit într-o oarecare măsură în ultimul an în universitatea lor, iar 48% dintre ei au luat contact cu profesioniști din domeniul studiat în cadrul universității.
Citeşte şi: Cum am învăţat să-i iubesc din nou pe români
Cu toate acestea, 44% dintre studenții intervievați spun că universitatea pe care o urmează îi pregătește într-o măsură medie pentru a deveni antreprenori.
Cele mai importante trei măsuri care ar susține universitatea în dezvoltarea spiritului antreprenorial în percepția studenților ar fi: simulări de tipul creează și administrează propria afacere, stagii de practică în companii antreprenoriale și cursuri de educație antreprenorială.
Studiul, realizat de EY România în parteneriat cu Academia de Studii Economice din București, se bazează pe răspunsurile a 765 studenți, majoritate aflați în an terminal la facultăți cu profil economic.