4 trucuri care îți aduc productivitate
1. To-do list „la minut”
Cu toții avem un to-do list. Mai lung sau mai scurt, niciodată nu îl respectăm și reportăm o parte din sarcini pe ziua sau zilele următoare. Prin urmare, nu suntem eficienți. Un truc ce te-ar putea ajuta să nu mai ajungi în situația asta ar fi să programezi task-urile pe zile, ore și, de ce nu, minute. Această „constrângere” ar trebui să te ajute să fii mai productiv.
Dacă ai probleme cu managementul timpului, poţi aplica tehnica „Pomodoro” pentru a lucra eficient. Aceasta presupune „spargerea” intervalului de timp pentru rezolvarea unei sarcini în perioade de câte 25 de minute. După ce ai ales taskul de rezolvat, concentrează-te în rezolvarea lui pentru următoarele 25 de minute. După ce a trecut acest interval, ia o pauză de 5 minute şi apoi reîntoarce-te la lucru, pentru încă 25 de minute.
Pe lângă programarea taskurilor, atunci când începi să le rezolvi, evită distragerile de genul telefonului sau email-ului.
Lucrează off-line pe cât posibil. Pentru a-ți mări productivitatea, deconectează-ți internetul. Planifică-ți orele la care să îți verifici e-mailul și impune-ți să navighezi pe net și să citești una-alta, de relaxare, doar când ai reușit să termini o parte din sarcinile zilnice.
Când te reconectezi la internet, alocă-ți un anume timp pentru petrecut online și cronometrează-te pentru a respecta planificarea. Vei fi surprins cât de mult poți lucra în astfel de condiții.
Ei bine, ai făcut mai multe decât făceai înainte?
2. Munca mai importantă, în capul listei
Ți-ai programat task-urile fără să pui lucrurile mai importante primele? Reorganizează-ți lista. Știm că pare greu să începi cu… greul, dar ai să vezi că lăsând lucrurile ușoare la final, vei fi mai odihnit și chiar vei face mai multe.
Rezolvă ceea ce este urgent şi important mai întâi, în primul rând pentru a-ţi folosi energia în mod eficient, dar şi pentru a evita situaţiile stresante, în care te trezeşti că o sarcină pe care o puteai rezolva mai târziu ţi-a consumat o mare parte din timpul de lucru, iar de cea pe care trebuia să o rezolvi cât mai curând nu mai ai nici putere, dar nici timp la dizpoziţie pentru a o duce la capăt.
3. Vrei să citești și nu ai timp? Multitasking-ul este soluția
Jonglatul cu mai multe sarcini, de regulă, nu funcționează și chiar este contraindicat, fiind un antonim al eficienței. Atunci când vine vorba de citit, s-ar putea să fie folositor: ascultă audiobook-uri în timp ce gătești, conduci, ești la sală. Vei câștiga timp pentru a face altceva.
4. Transformă totul în procese
…pentru că dacă transformi activitățile în ceva repetitiv, îți va fi mai ușor să respecți acel to-do list de la punctul 1.
Sperăm ca aceste „trucuri” de care știm că, în subconștientul tău, le știai, să te ajute. Tu ce faci să fii mai productiv?