40 de studenți au învățat să creeze locuri de muncă prin antreprenoriat
Studenții au urmat cursuri de business în domenii precum management, marketing, relații cu clienții, vânzări, resurse umane, trecând astfel prin toate etapele dezvoltării unui start-up. Ei au beneficiat de sesiuni practice de lucru, în care și-au testat cunoștințele și și-au putut dezvolta abilitățile de comunicare, de lucru în echipă, de organizare și planificare, de management al timpului și conflictului, dar și calitățile de lider.
Școala de vară internațională SMARTUp a reprezentat etapa finala a programului educațional SMARTUp Challenge, implementat de Citi și JA în Ungaria, România, Slovacia și Bulgaria. Evenimentul a reprezentat o experiență de colaborare internațională pentru cei mai buni studenți din program, finaliști ai competițiilor de antreprenoriat realizate la nivel național în statele participante.
Programul SMARTUp Challenge a sprijinit peste 1.000 de tineri din Europa Centrală și de Est să dobândească competențele de care au nevoie pentru a iniția proiecte care să genereze locuri de muncă în țările din care provin. Studenții au format echipe și au lucrat împreună cu peste 50 de voluntari Citi pentru a-și dezvolta ideile într-o abordare „learning by doing”, prin participarea la workshop-uri, sesiuni de networking și prezentări din partea unor antreprenori și oameni de afaceri de succes.
Programul a avut ca obiectiv formarea unei noi generații de tineri antreprenori, capabili de a genera idei de afaceri și de a crea locuri de muncă, în contextul în care, potrivit datelor Eurostat, un european din zece nu are loc de muncă, iar rata șomajului în rândul tinerilor cu vârsta sub 25 de ani depășește 24% în zona euro.
Mai multe informații despre proiect sunt disponibile pe site-ul dedicat evenimentului.