5 „trucuri” Social-Media care te pot ajuta să obții un job
Ca să luăm un exemplu concret, unul din cinci oameni de pe Pământ folosesc Facebook. Este normal, așadar, ca orice ține de documentare și de interacțiune să fie influențat de platformele de Social-Media. Dar cât de util este acest fenomen în găsirea unui job sau, mai important, în obținerea unuia?
Un studiu realizat în SUA în Septembrie 2015 spune că 57% dintre companii au recrutat via LinkedIn, iar 19% de pe de pe Facebook.
Același studiu relevă părerea managerilor de HR despre importanța Social-Media în procesul de recrutare și de obținere a unui job: 87% dintre cei intervievați spun că este vital să deții un cont activ de LinkedIn, în vreme ce 67% dintre ei au aceeași părere despre Facebook. Mai mult, peste o jumătate dintre aceștia arată că a avea un blog este la fel de important. Concluzia este numai una: dacă nu ești prezent pe rețelele sociale și nu ai un blog, ești în mare dezavantaj!
Revista CARIERE îți prezintă 5 sfaturi cu ajutorul cărora să folosești Social-Media pentru a ieși (cum trebuie) din mulțime, în fața angajatorului.
1. Actualizează-ți conturile Sociale. Fii sigur că ești la zi cu toate informațiile despre viața ta profesională atât pe LinkedIn, cât și pe Facebook sau altele. Despre LinkedIn, nu putem spune decât că nu ai nicio scuză să lipsești de acolo!
2. Poze de profil profesionale. Chiar contează cum te prezinți. Angajează un fotograf sau roagă un prieten pasionat să te fotografieze într-o ipostază și o ținută profesională. Încearcă să folosești imaginile pe toate rețelele sociale, chiar și pe Facebook. Chiar dacă nu pare, să știi că tot mai mulți angajatori îți analizează activitatea de acolo și țin cont de asta atunci când te selectează. 50% din HR manageri au descalificat candidații pentru postările pe care le-au găsit pe rețelele lor sociale. Lucrurile precum nemulțumirea la fostul loc de muncă, observațiile politice, religioase, pozele compromițătoare de la petreceri nu ar trebui să fie online.
3. Ai grijă la gramatică!
Păstrează nota profesională și când vine vorba despre calitatea limbajului folosit. Pe lângă faptul că dacă nu faci asta, vei fi discreditat în fața angajatorului. Mai mult, riști ca, având un CV și o scrisoare de recomandare „impecabile”, să se creadă că au fost scrise de altcineva.
4. Caută, conectează-te și socializează. Caută zilnic joburi pe rețelele sociale. Intră în grupuri relevante. Conectează-te la paginile companiilor pe care le apreciezi. Nu știi niciodată ce portițe se deschid.
5. Interconectare. Ai grijă ca atât în semnătura email-ului cât și pe restul rețelelor pe care activezi să se găsească datele tale de contact, cât și linkuri către restul profilelor pe care le ai. Încearcă să îți faci și să ții activ și un blog. Te ajută să fii găsit mai ușor și face ca angajatorul să afle despre modul tău de gândire, mai ales dacă este potrivit companiei în care te-ar putea recruta.