55% dintre romani ar accepta un salariu mai mic in cazul unei oferte de angajare interesante
Conform sondajului, factorii motivationali care stau la baza deciziei de schimbare a locului de munca sunt: oportunitatea cresterii profesionale/ dezvoltare (36%), salariu/beneficii (31%), responsabilitati/ fisa postului (14%), siguranta locului de munca ( 11%).
Pentru marea majoritate a angajatilor (86%), responsabilitatea sociala a companiilor joaca inca un rol important.
In cazul in care candidatilor li s-ar propune o noua pozitie, dar angajatorul actual le-ar oferi o marire de salariu, doar 22% dintre ei ar decide sa ramana, 31% ar pleca fara sa se gandeasca, iar 47% ar trebuie sa evalueze cele doua oferte. Aproape 90% dintre ei ar declara motivul real pentru care parasesc locul de munca.
Candidatii simt nevoia unei schimbari profesionale o data la 3-4 ani (35%), o data la 1-2 ani (28%), doar 19% declarand o perioada de 6 ani sau mai mult.
In cazul in care ar avea dificultati la locul de munca 58% dintre cei chestionati ar apela la managerul lor direct, 25% la un coleg de pe acelasi nivel ierarhic si 11% ar apela la o persoana apropiata din birou. 70% si-ar discuta direct cu managerul nemultumirile legate de salariu, iar 27% ar incepe sa isi caute un nou loc de munca.
Cel mai des intalnit motiv pentru care angajatii ar pleca in perioada de proba il reprezinta neconcordanta responsabilitatilor/fisei postului cu descrierea oferita in cadrul procesului de recrutare (54%). 11% ar pleca pentru o oferta mai atractiva.
60% dintre cei chestionati afirma ca exista un proces de evaluare in compania unde lucreaza. Cel mai intalnit tip este un sistem combinat de evaluare anuala verbala si scrisa, secondat de evaluarea bianuala.
Internetul ramane principala resursa de cautare a unui loc de munca, urmata de executive search/ direct search, recomandari, agentii de plasare a fortei de munca si presa scrisa.
In ultimele 6 luni, numarul utilizatorilor de retele sociale a crescut cu doua procente, pana la 38% reflectand schimbarile la nivel global in acest domeniu. Cele mai importante trei retele raman Facebook (65%), Linkedin (40%) si Hi5 (21%).