6 din 10 clienți online cumpără mai mult pentru a beneficia de transport gratuit
Cel de-al treilea studiu „UPS Pulse of the Online Shopper”, privind comportamentul consumatorilor atunci când fac cumpărături online urmăreşte tendinţele de utilizare a dispozitivelor mobile, influenţa reţelelor sociale și a opțiunilor de livrare în decizia de cumpărare, precum și utilizarea serviciilor integrate destinate cumpărăturilor în magazine şi în mediul online. Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de peste 5.800 de cumpărători online fideli din Statele Unite ale Americii, în intervalul 27 februarie – 9 martie 2014.
Studiul arată despre cumpărători că își doresc îmbunătățirea experienței de shopping pe mobil. Telefoanele de tip smartphone au un rol important în experiența de shopping online, însă interfața pentru utilizator nu este suficient de atractivă pentru cumpărători. În continuare, desktopul/laptopul este preferat pentru cumpărături online în defavoarea dispozitivelor mobile. Atunci când achiziționează de pe dispozitive mobile, 41% dintre respondenți preferă versiunea web a unui site, în timp ce 34% aleg versiunea pentru mobil, iar 25% o aplicație mobilă.
Rețelele sociale au un impact cuantificabil asupra deciziei de cumpărare, potrivit studiului. Astfel, o treime din totalul cumpărătorilor și jumătate dintre cumpărătorii din generația Millennials (născuți între 1980 și 1995) apreciază că sunt influențați de rețelele sociale în decizia de a achiziționa. Pentru cumpărătorii satisfăcuți, principalul canal este Facebook (86%), urmat de Twitter (34%), Google + (23%), Pinterest (21%) și Instagram (19%).
4 din 10 cumpărători apelează la retailul cross-channel
„Comerțul omnichannel le oferă cumpărătorilor confortul unei experiențe integrate de shopping, iar retailerii care îl adoptă sunt recompensați cu creșterea vânzărilor și a loialității față de brand”, declară Susan Engleson, senior director în cadrul comScore. În acest context, 4 din 10 respondenți apelează la retailul cross-channel atunci când fac cumpărături.
Majoritatea cumpărătorilor online optează în continuare pentru transport gratuit ca principală modalitate de livrare. Data estimată de livrare, precum și costurile pentru livrare rapidă sunt de asemenea importante. Astfel:
- 81% dintre cumpărătorii intervievați își doresc opțiuni de livrare gratuită
- 62% vor să fie informați cu privire la data estimată sau garantată de livrare
- 54% își doresc existența unor multiple posibilități de plată
Pentru a beneficia de transport gratuit, 9 din 10 respondenți au optat pentru una sau mai multe dintre următoarele acțiuni:
- 58% au adăugat în coș un produs sau mai multe
- 50% au așteptat o perioadă mai mare pentru livrarea produselor
- 47% au căutat online un cod promoțional pentru livrare gratuită
- 35% au optat pentru ridicarea produselor comandate dintr-un magazin
- 31% s-au înscris într-un program de loializare a clienților
Politicile de returnare influențează decizia de cumpărare. Cumpărătorii online își doresc posibilitatea de a returna o comandă fără costuri adiacente. În acest sens, 82% dintre cei intervievați au declarat că finalizează o achiziție dacă li se oferă posibilitatea de a returna produsele comandate fără costuri suplimentare, în timp ce 66% verifică disponibilitatea acestei opțiuni înainte de a finaliza o comandă.