Afacerile MCA Grup, în uşoară scădere în 2013
„Credem în continuare în creşterea exportului, experienţa ne-a dovedit că avem ce oferi. Obiectivul nostru pentru anul în curs este de creştere cu 20%, bazată în principal pe dezvoltarea pieţelor externe”, spune Ciprian Oprea, CEO MCA Grup. MCA Grup vizează pentru anul 2014 intergarea unor noi categorii de produse şi dezvoltarea capacităţii de producţie a altora mai vechi.
Scăderea locală este generată şi de menţinerea calităţii ridicate a produselor MCA şi implicit a preţului, politică pe care compania o va urma şi în 2014, contrar tendinţelor pieţei de scădere a preţului în detrimentul calităţii. Principiul pe care se orientează compania este de a corespunde clienţilor care aleg produsele după calitate, siguranţă şi servicii asociate, şi nu pe criteriul preţului minim „cu orice preţ”.
În ceea ce priveşte evoluţia pieţei uşilor secţionale, trendul negativ setat în 2012 s-a domolit. Potrivit estimărilor MCA, în 2013 s-a înregistrat o contracţie cu aproximativ 5% valoric, în piaţă fiind comercializate mai multe modele economice. Însă ca volum, în România s-au vândut aproximativ 14.500 de uşi secţionale, nivel similar cu anul anterior.
Pentru anul în curs, compania estimează o uşoară revigorare a pieţei pe zona uşilor de garaj,ţinând cont şi de faptul că numărul autorizaţiilor de construire pentru clădiri rezidenţiale s-a menţinut în 2013 la acelaşi nivel cu 2012, neînregistrând scăderi.