Află care au fost cele mai cerute meserii de către elevii participanți la programul Job Shadow
Programul facilitează accesul elevilor la lumea reală a locurilor de muncă într-o economie de piaţă şi susţine implicarea companiilor şi a instituţiilor publice, de la manageri la profesioniştii din departamente, în educaţia pentru orientare profesională a tinerilor. La proiect au participat cu interes atât companii private, cât şi instituţii publice.
Cele mai cerute meserii anul acesta au fost cele de programator, economist, medic, avocat şi jurnalist.
„Prin intermediul proiectului, foarte mulți elevi au avut șansa să vadă cum funcționează o firmă, dar și cum arată și ce include job-ul ales. Eu am ales jurnalismul și am fost repartizată la revista Cariere. Pot să spun că am avut un program ușor diferit față de alții. Dimineață am asistat la o conferință susținută de Dan Puric despre comunicarea non-verbală, apoi am mers la redacție. Nu a fost exact cum mă așteptam, ci a fost mai bine.
Bineînțeles că primul lucru pe care îl faci când ajungi într-o firmă este să cunoști oamenii care lucrează acolo și în ciuda faptului că mă așteptam să vad numai persoane cu figuri extrem de serioase care nu știu să râdă, ei bine, nu a fost așa. Era o redacție micuță, unde fiecare își facea treaba, dar își găseau timp și pentru o glumiță, două. În stânga și în dreapta nu auzeai decât sunete scoase de tastatură și eventual două persoane care râdeau. Oameni foarte deschiși și o atmosferă normală în care îți făcea plăcere să lucrezi”, Ioana Scăunașu, elevă în clasa a XI-a la Colegiul Național Ion Luca Caragiale.
Cei peste 200 de elevi din 22 de instituţii de învăţământ din Bucureşti au devenit pentru o zi „umbra” angajaţilor din 52 de companii şi instituţii partenere: Adevărul Holding, Agenţia Naţională pentru Ocuparea Forţei de Muncă, Asociaţia Pro Democraţia, BCR Asigurări Viaţă, BDO, Biroul de arhitectură WIGWAM, British Embassy Bucharest, Bursa de Valori Bucureşti, revista Cariere, Casa Mică, Centrul European al Consumatorilor, Citibank, Danco Vision, Ernst&Young, Facultatea de Biologie – Universitatea Bucureşti, Facultatea de Fizică – Universitatea Bucureşti, Grădiniţa 263 „Ciupercuţa”, Hashas Travel, Headvertising, Hewlett – Packard, Image PR, Institutul de Fizică Atomică, Institutul de Fizică şi Inginerie Nucleară, Institutul de Ştiinţe Spaţiale, Institutul Geologic al României, Intel, Kinetic Design, Lente Café, Lugera&Makler, McDonald’s, Medicover, Microsoft, Muzeul Naţional de Istorie Naturală Grigore Antipa, Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci, Poliţia Capitalei, Provident Financial, Radio 21, Raiffeisen Bank, Re-act Now Studio, Regina Maria, ROMAERO, Royal Dent Expert, Saatchi&Saatchi PR, Secţia 1 de Poliţie, Tradeville, Tribunalul Bucureşti, Universitatea Bucureşti, Wall-street.ro.
În acest an, la program au participat, la nivel naţional, peste 200 de instituţii de învăţământ din ţară, 3.700 de elevi clasele a XI-a şi a XII-a şi peste 650 de companii şi instituţii.
Aflat la a zecea ediţie în România, Job Shadow este un parteneriat internaţional între mediul educaţional şi comunitatea de afaceri pentru familiarizarea tinerei generaţii cu piaţa forţei de muncă. Programul are ca scop principal promovarea în rândul elevilor a unei mai bune înţelegeri a profesiei pe care o doresc şi a modului de funcţionare a unei companii. În acest an, la program participă peste 10.000 de elevi (7–19 ani) din 94 de oraşe şi localităţi.