Află care sunt cele mai valoroase branduri la nivel global
Apple își menține poziția de lider pentru al doilea an consecutive, după ce valoarea companiei a crescut cu 19%, până la 182,9 miliarde dolari. IBM a crescut cu 15% in valoare, până la 115,9 miliarde dolari, și a devansat Google, care coboară pe poziția a treia, cu o valoare de 107,8 miliarde dolari. Înainte de listarea publică și la opt ani de la înfiintare, valoarea Facebook s-a majorat cu 74%, devenind brandul cu cea mai mare creștere din top și urcând de pe poziția 35 pe locul 19.
În perioada 2006 – 2012, valoarea totală a brandurilor din BrandZ Top 100 a crescut cu 66% și se află astăzi la 2,4 trillioane dolari.
“Brandurile sunt ca o poliță de asigurare pentru companii,” spune Eileen Campbell, Global CEO pentru brand research la Millward Brown. “În ciuda unei perioade prelungite de dificultate economică, incertitudini politice și dezastre natural, care au afectat branduri din multe categorii, valoarea brandurilor continua să crească în multe industrii, susținând și protejând afacerile.”
David Roth de la WPP spune: “Brandurile ajută afacerile în a se diferenția de competitori, a obține prețuri premium și a rezista mai bine în timpul crizelor economice. În acest an, și-au sporit valoarea acele afaceri care au folosit eficient tehnologia, s-au concentrat pe experiența consumatorilor sau și-au sporit controlul asupra brandului. Apple continuă să inoveze și sp își păstreze statutul de brand de lux, dar se va confrunta cu o competiție sporită din partea Samsung. Samsung valorează acum 14,1 miliarde dolari, mulțumită în parte terminalelor din gama Galaxy, și crește în anumite piețe [geografice] mai rapid decât Apple, poziționându-se drept cool și cu prețuri corecte comparative cu omniprezentul iPhone.”
Top 10 cele mai importante branduri la nivel global este completat de McDonald's (95,1 miliarde dolari), Microsoft (76,6 miliarde), Coca-Cola (74,2 miliarde), Marlboro (73,6 miliarde), AT&T (68,8 miliarde), Verizon (49,1 miliarde) și China Mobile (47 miliarde).
Cele mai importante concluzii rezultate în urma studiului din acest an
Tehnologia câștigă teren: Tehnologia a devenit omniprezentă în toate aspectele vieții noastre. Șapte dintre cele mai valoroase 10 branduri globale sunt branduri din domeniul tehnologiei sau al comunicațiilor. Mai mult de atât, puterea tehnologiilor inteligente și ușor de utilizat poate fi remarcată și în afara acestor două sectoare. În domenii precum cel auto, al serviciilor financiare, al bunurilor de lux și retail observăm că brandurile analizate obțin avantaje considerabile prin utilizarea de tehnologii inteligente, care îmbunătățesc experiența de consum. De exemplu, Burberry – care crește cu 21% ajungând la 4 miliarde dolari – a creat o lume virtuală în care generația tânără de fani ai brandului pot fi la curent cu prezentările de modă și alte noutăți.
Africa intră în Top: Clasamentul din acest an probează dezvoltarea economică a Africii, prin pătrunderea în top 100 a primului brand african – compania de telefonie mobilă MTN din Africa de Sud plasată pe locul 88, cu 9,2 miliarde dolari. Dar nu doar brandurile africane prospera în zona sub-sahariană. Aproximativ 40% din vânzările Guinness provin din Africa, rezultatele financiare aferente trimestrului trei ale Airtel indică o creștere de 16% a cifrei de afaceri. Similar, Orange s-a bucurat în 2011 de o creștere rapidă pe continentul African, iar Walmart a investit pe continent prin achiziția Massmart.
Viitorul este mobil: Viitorul internetului este mai degrabă mobil și în mai mică masură bazat pe computer. Comunicațiile mobile au fost oarecum protejate într-o anumită masură de recesiune, fiind una din puținele categorii la care oamenii nu doresc să renunțe sau să reducă cheltuielile. Cel mai valoros brand de telecomunicații este AT&T, cu 68,8 miliarde dolari.În același timp, Verizon, cel mai mare furnizor de telefonie mobilă din SUA, și-a sporit cu 15% valoarea față de anul precedent și valorează 49,1 miliarde dolari.
Retail: Construcția unei Afaceri Omni-Channel: Experiența clienților este un nou domeniu de interes pentru multe companii din domeniul retail. Industria a recunoscut importanța loializării clienților și a nevoii de a veni în întâmpinarea acestora oriunde și oricând pe parcursul procesului de achiziție. Walmart l-a detronat pe Amazon de pe locul fruntaș și valorează acum 34,4 miliarde dolari, în timp ce Amazon se situează la 34 miliarde dolari.
Studiul anual comandat de WPP și realizat de Millward Brown Optimor se află la a șaptea ediție și își propune să identifice și ierarhizeze cele mai valoroase branduri globale, în funcție de valoarea lor în dolari. Analiza se sprijină pe date legate de performanța financiară, market intelligence și indicatori de brand equity, obținuți prin studii în rândul consumatorilor.