Agricola va investi un milion de euro în rebranding. Noua identitate a companiei pune accent pe prospeţime, tradiţie şi autentic
Inspirat din valorile şi din istoria de peste 50 de ani a companiei, noua imagine pune accent pe prospeţime, ca principat atribut asociat de consumatori cu produsele Agricola, cât şi pe tradiţie şi pe autenticitate, elemente adânc inscripţionate în ADN-ul brandului.
Principala noutate rezultată în urma finalizării procesului de rebranding constă în adoptarea unei identităţi corporate adresată partenerilor diferită de identitatea de brand, adresată consumatorilor. Astfel, brandul de produs este marcat printr-o identitate vizuală ce inspiră prospeţime, atribut pe care consumatorii l-au identificat ca fiind caracteristic Agricola. Noua identitate de produs este alcătuită dintr-o frunză de tei văzută dintr-o perspectivă ce îi conferă forma unei inimi, pe care se află aşezată o picătură de rouă. Sloganul brandului de produs este corelat cu noua imagine: „Inimă de prospeţime”.
Noua imagine a brandului corporatist, un puternic simbol românesc: „Cloşca cu puii de aur”
Pe de altă parte, noua imagine a brandului corporatist valorizează un puternic simbol românesc, fiind o reprezentare modernă şi stilizată a piesei „Cloşca cu puii de aur” a tezaurului de la Pietroasa. Noua promisiune a brandului corporatist „Agricola – neam de gospodari” vorbeşte despre respectul pentru tradiţia „lucrului bine făcut” dar şi despre istoria de peste 50 de ani a companiei.
„Procesul de rebranding este rezultatul unei strategii de diferenţiere prin care ne dorim să comunicăm relevant cu clienții şi cu partenerii noştri. Imaginea brandului de produs – Inimă de prospeţime – este coerentă cu modul în care ne văd consumatorii noştri şi cu aşteptările lor: de fiecare dată când achiziţionează un produs Agricola aceştia se aşteaptă la gust desăvârşit şi o calitate deosebită datorate în principal prospeţimii cărnii, provenind de la pui crescuţi natural şi tradiţiei de a face salamuri crude uscate şi specialităţi de excepţie. Brand-ul corporate – Neam de gospodari – aduce în discuţie moştenirea istorică a companiei şi respectul faţă de valorile profund româneşti”, a declarat Grigore Horoi, preşedinte al Grupului de companii Agricola.
Noua identitate corporate şi de brand au fost realizate de BrandTailors şi vor fi promovate, în primul rând, la raft, prin comunicare în principalele puncte de vânzare. Ulterior, acestea vor fi comunicate prin tactici de PR, dar şi ATL către consumatori şi parteneri, o nouă campanie de comunicare urmând a fi anunţată de companie.
Noua identitate a fost implementată, în acest moment, în proporţie de 85%, prin schimbarea ambalajelor produselor şi realizarea unei imagini coerente şi în magazinele Agricola. Investiţia în conceptul şi implementarea procesului de rebranding la nivelul firmelor din grupul Agricola şi a tuturor categoriilor de produs existente se ridică la aproximativ 200.000 de euro. Compania estimează că valoarea totală a acestui proces, completată de o nouă campanie de comunicare ATL precum şi de promovarea noii imagini a Agricola la nivel internaţional, se va ridica la aproximativ 1.000.000 de euro.