BRAT: Internetul a devenit o utilitate
„Pentru aceşti tineri Internetul nu a apărut ca un canal media. Ei întreabă de accesul la Internet la hotel sau restaurant, aşa cum generaţia adultă întreba de apă sau căldură cu ani în urmă. Această tendinţa, mai evidentă în cazul tinerilor, se menţine şi în rândul populaţiei adulte. Internetul a devenit un facilitator, un mijloc ce răspunde unei serii întregi de nevoi: informare, comunicare, interactivitate, divertisment, educare, achiziţie de bunuri şi servicii, găsirea unui loc de muncă sau vânzarea unui obiect vechi”.
Internetul va ajuta la diversificarea și îmbogățirea canalelor tradiționale sau le va limita puterea, se mai arată în comunicatul BRAT. Televiziunea a inceput deja să se schimbe. 12% dintre români au deja “smart TV” și încep să îl utilizeze ca atare, vizualizarea emisiei tv liniare fiind în descreștere peste tot în lume. Presa scrisă, chiar dacă a fost cea mai afectată prin pierderea supremației asupra informației scrise, a generat unele dintre cele mai puternice branduri online. Oamenii obișnuiți să citească vor citi în continuare conținutul, brandul cunoscut, schimbând doar platforma.
Studiul mai arată că 30% din populaţia din mediul urban face cumpărături pe Internet, procentul urcând la 47% în rândul tinerilor de 14-24 ani. 26% dintre persoanele din grupa de vârstă 25-34 ani realizează operaţiuni bancare online lunar. 58% dintre persoanele sub 45 de ani caută să se informeze pe Internet înainte să ia decizia de achiziţie a unui produs.
În prezent, la nivel naţional sunt 8,8 mil. de utilizatori, dintre care 6,5 mil. folosesc Internetul în fiecare zi. 70% din populaţia oraşelor şi 44% din cea a satelor utilizează Internetul. În mediul urban, consumul zilnic de Internet pentru segmentul de vârstă 14-64 de ani a crescut de peste 7 ori din 2002 până în prezent, de la 8% la 56%. Având în vedere ritmul actual de creştere, BRAT estimează că în România, în umătorii 10 ani, 90% din populaţia oraşelor şi 70% din populaţia satelor va avea acces la această utilitate.