Cadrul de afaceri pentru 2016 în contextul noilor prevederi ale Codului Fiscal
Cătălin Păuna, economistul șef pentru România al Băncii Mondiale, a declarat în deschiderea Conferinței Business to More Business, organizată în București pe data de 10 noiembrie 2015, că: ,,Perspectivele economice sunt bune, însă trebuie să gestionăm riscurile. După părerea noastră creșterea economică se va accentua, unul dintre motoare va fi consumul intern dar și investițiile private vor reprezenta un motor de creștere economică și vedem asta din cifrele din primele 9 luni ale anului 2015. În scenariul de bază, noi vedem o creștere economică anul acesta de 3,6%, ne așteptăm la o accelerare în 2016 la 3,9% și la 4,1% în 2017’’.
,,Rostul unui business este să crească și să genereze mai mult profit. De aceea ne-am și dorit ca în prima parte a evenimentului să discutăm câteva elemente de strategie, lucruri care ar putea ajuta anterprenorii dar și companiile mai mari să crească, să obțină rezultate mai bune atât, în contextul legislativ și fiscal național oferit de economie în acest moment cât și în cel regional’’, a declarat Dumitru Ion, directorul general al doingbusiness.ro.
Cea de-a doua sesiune a fost dedicată tacticilor de afaceri de succes (vânzări, marketing, noul management, tehnologie, finanțare și taxe) și a dezvoltat rolul pe care tehnologia și comunicațiile îl au în noua economie digitală:
,,Consider că activăm într-un context favorabil astăzi, desigur sunt și multe provocări, însă putem să influențăm modul în care generăm rezultate. Practic trăim o perioadă în care nu se mai vorbește doar de eficiență ci de eficiența impactului pe care putem să îl generăm în societate, în business, către clienții noștri, către clienții clienților noștri, iar tehnologia este un numitor comun pentru această transformare’’, a declarat Violeta Luca, Marketing & Operations Director Microsoft România. La rândul lui, Răzvan Ionescu, Director Marketing Sector Business Telekom consideră că ,,Sectorul IT&C s-a poziționat de câțiva ani într-un sector care schimbă modul în care se face business. Cred că avem o responsabilitate foarte mare, să învățăm firmele, chiar și pe cele care nu sunt pregătite, cum să fie pregătite. La acest lucru am contribuit, cu satisfacție în 2015: foarte multe companii au început să se gândească: cum pot face business altfel? Cei care nu vor intra în trenul ăsta vor avea probleme și vor fi automat absorbiți. Noi ne vom asuma în continuare rolul de a forma și de a da o direcție economiei’’.
În cadrul Conferinței, care a inclus și o sesiune specială dedicată dezvoltării rețelei de afaceri (networking) prin discuții cu participanții, speakerii și specialiștii prezenți, a fost lansată Ediția 2015 a publicației Major Companies in Romania – un instrument complet de evaluare a evoluției economiei românești pe baza celor mai recente date financiare disponibile ale companiilor. Raportul este realizat pe baza unei metodologii create de EY Romania, care analizează domeniile din 23 de sectoare ale economiei, prin calcularea unui scor de performanță a companiilor.