Ce nu îți spune nimeni despre brandingul personal
Din aceste motive, o personalitate extrovertită va fi mai bine pregătită să-și construiască brandingul personal decât una introvertită care va avea probleme în a fi atât de expansivă. Asta nu înseamnă că cei din urmă nu pot avea reușite, dar va fi mult mai greu pentru ei.
2. Nu există o formulă unică
Unele strategii de marketing sunt destul de clare odată ce ai înțeles resorturile industriei respective. Au modele de lucru, pot deveni chiar predictibile. Brandingul personal nu intră în această categorie. Chiar dacă există deja un fel de îndreptar sau de bune soluții pe care le poți aplica, nimeni nu-ți garantează că vei avea și rezultatele dorite. Totul se reduce la interacțiunea cu ceilalți oameni și la felul în care ești perceput. Ori aceste lucruri nu le poți controla în totalitate pentru că mingea nu mai este în terenul tău.
Ce este constant? O adaptare continuă. Va trebui să ajustezi parametrii de comunicare în fiecare zi, pentru că în fiecare zi vei avea alte personaje care vor fi expuse mesajului tău.
3. Totul se învârte în jurul reputației
Visul oricărui om de marketing este să apese acele butoane care trec de perioadă campaniei și aduc direct rezultatele ca într-o mișcare clasică de vânzare. Brandingul personal, din fericire sau nu, joacă după alte reguli. Niciunul din trucurile marketingului, ca plătirea fanilor pentru o pagină de brand pe Facebook sau contentul dedicat nu va merge ușor cu brandingul personal. Motivul este simplu: reputația este cheia care poate deschide oportunitățile sau îngropa orice vis de succes. Reputația este și motivul pentru care brandinul personal nu se rezuma la aparițiile online.
Am fi tentați să credem că imaginea pe care o facem în spațiul virtual este suficientă pentru consolidarea brandingului personal. Nu este chiar așa. Social-media este o piesă esențială, dar nu este și singura. Trebuie să ții cont și de prezența ta în offline. Evenimentele la care participi, networkingul pe care-l faci sunt și ele bucăți dintr-un puzzle-ul brandingului personal.
4. Ai exact cât investești
Brandingul personal produce doar atâta vreme cât investești în el. Dacă îți aloci câteva ore pe zi pentru a-ți consolida reputația online și offline atunci vei avea și rezultate. Dacă doar îți faci un cont pe Facebook și te aștepți să ai o notorietatea națională fără să faci nimic, atunci vei avea o surpriză neplăcută.
Ce trebuie să reții? Brandingul personal se dezvoltă în timp. Nu te poți aștepta la rezultate peste noapte. Trebuie întâi să-ți creezi notorietate, s-o confirmi și abia apoi să-ți întârești reputația. Brandingul personal se gândește întotdeauna pe termen mediu și lung, niciodată pe termen scurt.