Ce se intreaba zilnic PR-istii?
1. Luni: DE CE?
Cea mai grava greseala in PR vine cand profesionistul in relatii publice uita sa se intrebe de ce jurnalele TV au debutat toate cu aceeasi stire. Adica nu e conectat la realitatea economica si sociala.
2. Marti: CUI?
Trimiterea de mesaje la gramada este o alta manifestare a sindromului „saptamana oarba”. Cand un specialist in PR trimite informatii despre meciurile de handbal unui jurnalist pe IT, sa nu se mire ca mail-urile lui se odihnesc necitite in spam.
3. Miercuri: CUM?
Complicat nu inseamna mai profesionist. Daca martea creste riscul pentru relevanta, miercurea sunt puse in pericol simplitatea si claritatea mesajului, impreuna cu alegerea eficienta a tacticilor. Cele mai bune idei in PR sunt cele memorabile care pot fi rezumate intr-o propozitie simpla, atat de catre profesionistii in PR cat si de catre publicul larg.
4. Joi: CAND?
Lucrul sub presiunea timpului pune in pericol acuratetea informatiilor si e cauza principala a intoxicarii. Odata rostogolit bulgarele, e imposibil de oprit. „Joia neagra” incepe intotdeauna atunci cand specialistul nu verifica din mai multe surse informatile ce urmeaza a fi anuntate public.
5. Vineri: CE-AR FI DACA?
Drumul stiut e perceput ca fiind cel mai sigur. Si asta impiedica specialistii in PR sa incerce cai noi de a ajunge la public. Cred ca unul dintre pacate este plafonarea care intervine atunci cand incetezi sa vezi alternative si nu mai explorezi metode noi pentru a ajunge la publicul tau.
6. Sambata si duminica: PARC SAU FILM? : )
Cand uiti ca exista viata dupa birou, cand interactiunea cu lumea se limiteaza la colegii de breasla, cand prietenii tai se relaxeaza la film sau in parc si tu impletesti rapoarte de evaluare in week-end, se cheama ca ai sindromul „saptamana oarba”. Cum o sa stii saptamana viitoare raspunsurile la De ce, Cum, Cand si mai ales Cui daca te „intalnesti” cu oamenii doar prin intermediul retelelor sociale, pe mail sau prin telefon?