Cinci sfaturi despre cum să îți îmbunătățești relația cu colegii de serviciu
În plus, foarte puține companii au ales ca angajații să lucreze 100% independent, a spus antrenorul de carieră și autorul a 10 Ways To Improve Your Relationships With Your Boss (Or Anyone), Cecilia Harry. "Ne bazăm pe alții pentru a contribui cu sprijin, expertiză și alte resurse pentru a satisface cel mai bine nevoile unui client, pentru a îndeplini misiunea agenției sau pentru a crea un profit", a spus ea.
Dar cum să începeți relațiile cu colegii? Iată cinci modalități:
1. Fiți sinceri și comunicați
"Când vine vorba de a construi relații cu colegii tăi, fiți deschiși și cinstiți", a spus Harry.
Cecilia Harry a spus că îi place să încurajeze oamenii să fie cinstiți cu colegii lor pentru a avea o relație socială și să comunice pentru o mai bună cunoaștere pentru că acest lucru înclină spre o echipă de lucru mai unită și mai bună. "Unii oameni văd jobul ca pe un loc pentru care părăsesc casa, pentru a face ceea ce trebuie să facă și pentru a merge înapoi acasă. Alții o văd ca pe un loc unde să-și petreacă jumătate din viața lor și o oportunitate de a construi relații sociale", spune Cecilia Harry.
2. Fiți eligibili
Uneori, chiar dacă sunteți deschiși și cinstiți în construirea unei relații amicale cu colegii de la birou, este posibil să nu fiți răsplătiți cu aceeași monedă. Cu toate acestea, nu eliminați complet pe cineva care nu este interesat să construiască o relație.
"Chiar dacă nu vor să se angajeze și să construiască o relație prietenoasă sau socială, este posibil să îi excludeți sau să îi devalorizați, ceea ce duce la crearea unei relații negative și poate dăuna companiei", a spus Harry. "În schimb, asigurați-vă că păstrați bucla de comunicare și că oferiți în continuare asistență pentru sarcinile legate de muncă".
3. Fiți atenți
Unii oameni ar putea cunoaște acum o modalitate adecvată de a construi o relație bună cu un coleg angajat.
"Îi încurajez pe indivizi să arunce o privire asupra culturii companiei și să o folosească drept factor de decizie", a spus Harry. Dacă nu sunteți sigur că ați invitat un coleg să ia o cină după lucru sau să meargă la un film peste week-end, de ce să nu începeți prin socializarea în pauza de prânz? Nu aveți prea mult de pierdut și, dacă aveți un rezultat bun, aceasta poate deveni obișnuință și vă va ajuta să creșteți în ochii colegilor.
4. Găsiți un interes comun
Pentru unii, poate fi puțin ciudat să cunoști un străin complet. Cu toate acestea, Harry subliniază că, la un moment dat, majoritatea oamenilor pe care îi considerăm prieteni apropiați ne-au fost străini la un moment dat. Acest lucru poate oferi o ușurare dacă vă simțiți neliniștiți să vă împrieteniți cu un coleg pe care nu-l cunoașteți.
"Un alt mod de a face acest lucru un pic mai ușor este să vă concentrați asupra interesului pe care îl aveți în comun", a spus ea. "Poate că aveți ambii câini, ați mers la același colegiu sau urmăriți aceeași emisiune TV. Acest interes comun poate fi o bază bună pentru o relație pozitivă"
5. Nu vă temeți să vă așezați puțin mai sus (sau inferior)
Deși ar putea fi mai ușor să construiești o relație cu un coleg care să dețină același statut ca și tine, nu înseamnă că nu poți încerca să construiești o relație cu un coleg care te depășește ca funcție.
"Relațiile de mentor la locul de muncă sunt în folosul ambelor părți", a spus Cecilia Harry, "iar compania câștigă atunci când mai mulți angajați sunt implicați și se susțin reciproc".
Harry a subliniat, de asemenea, că oamenii și echipele din companii se schimbă. Persoana care a fost responsabilă de dumneavoastră odată nu poate fi aceeași dacă sunteți cineva care intenționează să crească în cadrul companiei. În cazul în care rândurile dintre colegii sunt inversate, stabilind deja o relație pozitivă, tranziția este mai bună.