Cine sunt cei mai buni angajatori în 2015
BES (Best Employers Study) analizează nivelul de implicare (engagement) a angajaților în baza a trei comportamente:
– „SAY”: angajaţii care vorbesc pozitiv despre compania pentru care lucrează
– „STAY”: angajaţii care vor să rămână în companie pentru mai mult timp
– „STRIVE”: angajaţii care depun un efort suplimentar pentru obţinerea de rezultate pentru companie.
Comportamentele angajaţilor pot fi influențate de anumiți factori, cum ar fi sentimentul împlinirii, autonomia, resursele, oportunitățile de învățare și dezvoltare, echilibrul dintre viața personală și cea profesională, mediul de lucru, colegii de serviciu, managementul performant, reputația angajatorului, salariul, beneficiile sau recunoașterea.
„Implicarea este o stare emoțională, legătura emoțională a angajaților cu propria lor companie. Este ceea ce îi determină să vorbească pozitiv despre angajator, să își asocieze viitorul cu organizația și să aibă inițiativă, să depună extra-efortul pe care orice angajator îl dorește”, spune Virginia Păuna, Project Leader Best Employers România.
Rezultatele studiului ne arată că implicarea este importantă pentru companiile BES– rezultatul scorului de engagement al acestora este în uşoară creștere (80%, față de 78% în 2014 și 71%, în 2013). Studiul mai arată diferența de engagement în cadrul companiilor, executivii fiind cei mai implicați (87%), urmați de line manageri (69%), în vreme ce nivelul de engagement al angajaților este de 58%, potrivit BES.
Ce îi diferențiază mai ales pe angajații din companiile premiate de ceilalți? Ceea ce ține de Reward & Recognition, Talent & Staffing şi Leadership. Adică, felul în care angajații simt că organizația împărtășește cu ei succesul financiar, că salariul lor este influențat de performanță sau că sunt văzuți ca resursa cea mai importantă a companiei. Firmele aflate în topul Best Employers înregistrează scoruri cu 30% mai mari faţă de celelalte.
La Studiul Best Employers 2015 au participat 35 de companii. Rezultatele se bazează pe răspunsurile a 15.500 de angajați, 1.150 de middle manageri și 224 de directori executivi, care, prin intermediul unor chestionare, și-au exprimat opinia cu privire la companiile în care lucrează. Studiul se adresează firmelor cu peste 50 de angajați și cel puțin trei ani de activitate.