Coca-Cola rămâne şi în 2012 cel mai valoros brand din lume
Coca-Cola a evoluat cu 8% faţă de anul precedent, când compania creştea indicele cu doar 2%, până la 77,8 miliarde dolari. Apple se situa în 2011 pe locul 8 şi, în decurs de un an, a ajuns pe locul doi, brandul valorând acum 76,5 miliarde de dolari.
IBM a înregistrat o creştere de 8%, până la 75,5 miliarde de dolari.
Google a crescut cu 26%, până la 69,7 miliarde de dolari, iar locul cinci este ocupat de Microsoft, aceasta fiind şi unica companie din top 10 care a înregistrat o scădere a valorii, de 2%, până la 57,8 mld. dolari.
Următoarele trei locuri sunt ocupate de General Electric, McDonald’s şi Intel.
O creştere importantă a înregistrat şi Samsung, compania reuşind să-şi crească valoarea cu 40%, până la 32,8 miliarde de dolari, şi să urce pe poziţia a noua. Samsung este singura companie din top 10 care nu este din SUA.
Locurile 10, 11 şi 12 sunt ocupate de trei branduri auto – Toyota, Mercedes-Benz şi BMW.
Topul Interbrand, unul dintre cele mai cunoscute din lume, ia în calcul în poziţionarea companiilor performanţa financiară şi evoluţia lor din ultimul an, rolul brandurilor în procesul de decizie al achiziţiilor, precum şi puterea generală a brandului şi percepţia clienţilor asupra ei.