Companiile din România încep să prindă gustul sustenabilității
Green Business Index este, începând cu 2010, cea mai consacrată competiție, între companiile din România, în domeniul performanțelor în managementul și protecția mediului înconjurător, organizată de Asociația Green Revolution, în parteneriat cu Norges Vel (Asociația Regală Norvegiană pentru Dezvoltare) și cu finanțare din partea Fondurilor Norvegiene.
Utilizând o platformă online de evaluare a performanțelor de mediu cu aproximativ 200 indicatori de performanță, cele peste 400 de companii au putut să își evalueze eficientă în managementul și protejarea mediului înconjurător, să își măsoare amprenta de carbon și să beneficieze de suport tehnic și recomandări ale experților de mediu în vederea îmbunătățirii performanțelor și a creșterii competitivității, totul raportat la standarde internaționale.
“Numarul mare de companii înscrise nu poate decât să ne bucure pentru că demonstrează preocuparea companiilor pentru dezvoltarea sustenabilă și protecția mediului și că aceștia au înțeles că preocupările pentru protecția mediului sunt singură cale pentru a construi afaceri profitabile. Green Business Index este un succes și un avantaj competitiv pentru toate companiile participante, pentru că, prin acesta, ele își pot evalua, în mod obiectiv, performanțele de mediu și îți pot identifica din timp provocările și riscurile la care se expun în acest domeniu , a declarat Raluca Fiser, președinte Green Revolution.
Presiunea tot mai mare a mass-media, a investitorilor, a publicului larg și a ONG-urilor pentru o mai mare transparență în sustenabilitate din partea mediului de afaceri și a serviciilor publice face din Green Business Index un instrument de asistentă și formare pentru evaluarea performanței de mediu a companiilor și că un cadru pentru transparența a companiilor față de mediul exterior.
Rezultatele ultimei ediții a Green Business Index, regăsite în raportul ediției și prezentate public în cadrul Galei GBI pe 18 Mai 2016, arată o creștere a interesului companiilor pentru protejarea mediului înconjurător și marchează faptul că firmele înțeleg din ce în ce mai mult că afacerile lor nu doar că trebuie să respecte legislația, ci ele pot avea avantaje competitive de pe urma dezvoltării de programe voluntare cu impact pozitiv asupra mediului înconjurător.
Astfel, printre rezultatele-cheie ale Green Business Index 2016, s-au remarcat următoarele:
-aproximativ 60% dintre companiile din industrie folosesc instrumente de design ecologic
-47.5% și-au redus consumurile de apă, iar proporția companiilor care nu monitorizează aceste consumuri a scăzut de la 18% la 2.38%
-s-a dublat proporția companiilor care își asigură nevoile energetice preponderent din surse regenerabile față de anul trecut
-59.46% dintre companii au implementat măsuri de eficientă energetică, iar 64% dintre acestea au și generat reduceri imediate ale consumurilor de energie și implicit a emisiilor de gaze cu efect de seră
-22% dintre companii și-au redus cantitatea de emisii atmosferice față de anul anterior
-40.6% și-au redus volumul de ape uzate evacuate în mediul înconjurător, iar 60% au înregistrat scăderi ale cantităților nete de poluanți evacuați în mediu împreună cu apele uzate
-41.17% au înregistrat scăderi ale cantităților de deșeuri generate, în efortul de a îmbunătăți utilizarea resurselor în aceste companii
-a crescut cu peste 60% numărul companiilor care au un parc de vehicole mai nou de 2 ani, dar a și scăzut (de circa 3 ori) numărul companiilor cu un parc de vehicole mai vechi de 10 ani
Clasamentul general GBI 2016 este :
Locul 1: J.W. Marriott Bucharest Grand Hotel
Locul 2: DHL Express România
Locul 3: Dacris Impex SRL
Locul 4: Graphtec Design SRL
Locul 5: HOCHLAND România SRL