Companiile europene – din ce în ce mai greu de convins să achiziţioneze alte companii

Cu toate acestea, în termeni globali, în pofida criticilor adresate uneori industriei, afacerile controlate de fondurile private de investiţii au crescut rata ocupării forţei de muncă cu 2% în 2012. 44% dintre companiile participante la studiu au achiziţionat alte companii, în timp ce doar 10% dintre acestea au vândut o parte din afacerea achiziţionată. În perioada cuprinsă între 2005 şi 2012, 80% dintre companiile analizate au generat pentru investitori câştiguri brute şi randamente peste nivelul mediu din piaţă.
De la instalarea crizei, activitatea din segmentul fondurilor private de investiţii a cunoscut o scădere constantă în privinţa portofoliului. Declinul în numărul de exit-uri în 2012 a fost şi mai accentuat. Astfel, în 2012, au avut loc doar 61 de exit-uri în eşantionul analizat, în scădere faţă de cele 85 de exit-uri înregistrate în 2011 şi aproape la egalitate cu cele înregistrate în anul 2010. Deşi numărul cumpărătorilor strategici a crescut, doar 9 din 24 exit-uri realizate către cumpărători strategici au avut cumpărători europeni, 10 afaceri fiind vândute către cumpărători din SUA şi 5 către cumpărători strategici provenind din zona Asia-Pacific sau din alte părţi ale lumii.
În comparaţie cu anii 2010 şi 2011, când vânzările către alte fonduri private de investiţii au reprezentat aproape jumătate din exit-uri, preluările secundare s-au redus în 2012 la puţin peste 35%.