Computaris şi Prime Telecom lansează primul operator virtual MVNE din România
„Apariţia primului MVNE din România va sprijini în mod semnificativ lansarea operatorilor mobili virtuali. Aceştia îşi vor diminua semnificativ costurile iniţiale, nemaifiind nevoiţi să investească sume considerabile în echipamente şi infrastructură. Prezenţa MVNO-urilor în România va relansa competiţia pe piaţa comunicațiilor mobile şi va duce la apariţia de noi servicii inovative”, susţine Marian Velicu (foto), cel care va conduce acest proiect.
Pe lângă furnizarea infrastructurii, MVNE-urile sprijină operatorii mobili virtuali fără experienţă în telecomunicaţii, reducându-le volumul de operaţiuni prin gestionarea serviciilor de facturare, de provizionare a elementelor din reţea şi de administrare, permiţându-le, astfel, să se concentreze pe punctele forte ale brand-ului lor, pe loializarea clienţilor şi pe activităţile de marketing.
„Prin alianţa cu un facilitator de reţea mobilă virtuală experimentat – MVNE, un MVNO îşi reduce riscurile tehnice precum şi resursele financiare, de timp şi umane investite în dobândirea know-how-ului specific. MVNE-urile pot acoperi toate procesele operatorilor mobili virtuali, oferind soluţii complete, end-to-end, precum sisteme BSS/OSS integrate cu sistemele operatorului de bază, oferind operatorului virtual suport tehnic şi operaţional la lansarea pe piaţă”, declară Bogdan Dănilă, CTO Computaris.
În ţările dezvoltate, MVNO-urile au o cotă de piaţă semnificativă, aceştia fiind acceptaţi de peste 10 ani de către operatorii mobili, ca oportunităţi pentru generarea de noi venituri şi de atragere a noi nişe de clienţi. Cota de piaţă a acestora ajunge la 19% în Germania, 16% în Norvegia, 14% în Olanda, 13% în UK sau 7% în SUA. De asemenea, în ţările învecinate, MVNO-urile funcţionează deja de câţiva ani, în Ungaria acestea având o cotă de peste 3,5% iar în Polonia de peste 1,6%.
Operatorii mobili virtuali (MVNO) sunt furnizori de servicii de comunicaţii mobile cu propria bază de clienţi, care însă nu deţin infrastructura proprie telecom. Pentru a oferi aceste servicii, ei închiriază şi utilizează elemente de reţea ale unui operator de telefonie mobilă, dar sunt exclusiv responsabili de obligaţiile legale faţă de clienţi.