Consumul sustenabil – una dintre provocările unui stil de viață durabil
56% dintre respondenți au declarat că nu acordă importanță dacă ambalajul este prietenos cu mediul, atunci când achiziționează un produs de larg consum.
Majoritatea respondenților – 68% – declară ca sunt influențați în decizia de cumpărare dacă brandul are și o misiune socială, în condițiile în care prețul și calitatea nu diferă de cele ale produselor similare.
Aproximativ 42% dintre respondenți aruncă frecvent (săptămânal sau zilnic) la gunoi mâncarea consumată acasă, în timp ce doar 10 % au declarat că nu aruncă niciodată mâncarea.
Cât timp petrec românii la duş?
Peste o cincime din persoane declară că alocă mai mult de 15 minute unui duş, potrivit unui sondaj realizat de Unilever South Central Europe în luna mai, 2013. Pentru cei mai mulți respondenți (44%) durata medie a unui duş este de 10 -15 min.
O mare parte din respondenți (42%) nu iau în calcul reducerea timpului alocat unui duș, deoarece aceștia consideră că, deși petrec chiar mai mult de 15 minute la un duș, nu consumă la fel de multă apă ca în cazul în care ar alege să facă o baie.
Studiile Unilever UK privind timpul petrecut la duş (Unilever „Sustainable Showering Study”, lansat în noiembrie 2011) arată că un dușde 8 minute utilizează la fel de multă apă ca o cadă de baie, iar un dușde 8 minute în care apa curge continuu consumă de două ori cantitatea de energie și apă a unei căzi de baie.
Referitor la rezultatele Planului Unilever pentru un stil de viață durabil și cele ale studiului local, Jarek Malinowski, CEO Unilever South Central Europe declară: „Înregistrăm progrese considerabile în ceea ce privește reducerea impactului asupra mediului în fabricile noastre și procurarea de materii prime sustenabile. Însă ne confruntăm în continuare cu provocarea de a schimba obiceiurile consumatorilor privind sănătatea și igiena și în a-I încuraja să utilizeze mai puțină apă și energie acasă, atunci când spală și curăță cu produsele noastre. Adoptarea de către consumatori a unui stil de viață sustenabil este esențial pentru atingerea obiectivelor noastre”.
Sondajul „Ce fac consumatorii români pentru un stil de viață sustenabil?” s-a desfășurat online în perioada 13 – 17 aprilie 2013 pe un eșantion de 6.308 respondenți cu vârsta peste 18 ani.
Unilever este reprezentat pe piața românească de către două companii: Unilever South Central Europe – care coordonează din București operațiunile de marketing și vânzări în România, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Albania, Macedonia, Moldova și Kosovo – și Unilever România, compania care gestionează operațiunile de producție desfășurate pe platforma industrială de la Ploiești.