COPYWRITER – nu doar imaginea
In continuare ne vom referi la structura departamentala a unei agentii de publicitate de tip full services. Serviciile oferite presupun existenta cel putin a urmatoarelor categorii de personal:
Client services Director;
Account Executive/Manager/Director;
Creative Director;
Copywriter;
Art Director;
Media Director;
Media Planner;
Media Buyer;
Production Director;
Audio-Video Superviser;
Print Superviser;
In functie de marimea agentiei de publicitate, mai pot exista:
Departamentul New Business;
Departamentul Strategic Planning;
Departamentul Traffic;
Departamentul BTL;
Departamentul PR.
Incepem incursiunea in agentia de publicitate prin descrierea departamentului de creatie. Ceea ce caracterizeaza "oamenii de creatie" este acea idee "creativa", inovatoare, acel "altceva" care ii face sa fie diferiti de ceilalti.
Copywriter-ul este angajatul unei agentii de publicitate responsabil cu creatia textelor incluse in mesajele publicitare (copy). Este cel care, conform brief-ului primit de la client, creeaza conceptul si comunica ideea creativa prin intermediul cuvintelor, fie ca sunt rostite sau tiparite.
Cerintele postului:
Nivel: studii superioare;
Specializare: jurnalism/filologie/psihologie/sociologie etc.;
Experienta profesionala: cel putin 1 an pe o pozitie similara;
Studii de specialitate: comunicare, psiholingvistica, marketing.
Relatii ierarhice:
Este greu de vorbit despre existenta unor relatii de subordonare sau coordonare intr-o echipa de "creativi". Totusi, copywriter-ul, macar la nivel organizatoric, se subordoneaza directorului de creatie, colaboreaza cu toate departamentele, dar mai ales cu Client Services-ul si Production si, acolo unde exista, cu Strategic Planning, New Business si Traffic. In cazul in care vorbim de un Senior/Chief Copywriter acesta poate coordona cativa Junior Copywriter-i.
Atributii, Sarcini, Responsabilitati:
Realizarea conceptului creativ;
Formularea clara a conceptului;
Transpunerea limbajului de marketing intr-unul "uman", familiar consumatorului final;
Realizarea textelor de publicitate indiferent de tipul de media in care urmeaza sa fie difuzat mesajul (headline, slogan, body text etc);
Colaborarea cu Art Director-ul in vederea integrarii textului intr-o imagine unitara;
Redactarea unor articole de ziar, materiale promotionale etc., in concordanta cu strategia agentiei vizavi de necesitatile clientului;
In functie de complexitatea contului, poate participa alaturi de cei din Client Services la prezentarea in fata clientului a strategiei/propunerilor de creatie.
Abilitati:
Cunoasterea cerintelor advertising-ului modern;
Cunoasterea universului publicitatii;
Cunostinte interdisciplinare;
Bun cunoscator al limbii romane (vocabular si modalitati de exprimare);
Abilitatea de a se exprima excelent in scris si de a-si modifica stilul de exprimare in functie de brief-ul clientului, de impactul pe care doreste sa-l aiba mesajul propus asupra core target-ului (publicului tinta).
Trasaturi psiho-individuale:
Imaginatie si creativitate;
Empatie;
Flexibilitate si adaptabilitate;
Intuitie si implicare;
Atentie la detalii;
Organizare si meticulozitate;
Perseverenta;
Spirit de echipa.
Oferta salariala:
Desi pozitia de copywriter este considerata a fi deosebit de importanta in cadrul agentiei de publicitate, pachetul salarial acordat pentru remunerarea acesteia difera in functie de marimea agentiei, de numarul de angajati pe aceasta pozitie, de ierarhia structurala si organizationala stabilita pentru aceasta pozitie (Junior/Senior/Chief Copywriter). Salariul oferit pentru pozitia de copywriter poate varia intre 200 si 1.500 de euro, de cele mai multe ori fara alte beneficii. Evolutia unui creativ este din Junior Copywriter in Senior Copywriter si apoi in Creative Director. Totusi, aceasta evolutie nu este obligatorie mai ales atunci cand devii un foarte bun Copywriter si esti apreciat tocmai pentru aceasta.