Cum devin eficiente programele pentru angajați
Inspirație. Indiferent ce face organizația dumneavoastră – chiar dacă este o companie care oferă servicii sau produse – este important să aibă o cultură organizațională infuzată cu sens. Studiile arată că persoanele care au sentimentul că există un scop important în spatele muncii lor de rutină sunt mult mai concentrate, creative și rezistente. Astfel, managerii ar trebui să considere o prioritate ideea de a le reaminti angajaților că munca lor înseamnă, în final, îmbunătățirea vieții oamenilor. Distribuind în companie mărturii ale clienților și anunțând atunci când profiturile corporației sunt donate către acte de caritate sunt doar câteva exemple despre ce poate face managementul. Cercetătorii arată că, chiar și angajații nemulțumiți se simt mai bine cu privire la locurile lor de muncă atunci când știu că dedică timpul lor unor cauze bune. Ei ajung să se simtă mai eficienți, nu numai pentru că oamenii obțin ajutor de la companie, ci şi pentru că ei îl pot oferi. Liderii pot fi, de asemenea, surse de inspirație pentru angajați. Studiile arată că, atunci când aceștia acționează altruist, dovedind că le pasă mai mult de grup decât de ei înșiși, oamenii sunt mai de încredere, mai cooperanți, dedicați, loiali, colegiali. Șefii care arată că ei sunt corecți în raport cu angajații îi inspiră pe cei aflați în subordinea lor, printr-o mai mare dedicare, și, în final, productivitate.
Bunăstare. Suntem în mod profund creaturi sociale, dar interacțiunile de la locul de muncă se rezumă, de cele mai multe ori, la câteva schimburi de replici în trecere. Or, în promovarea loialității prietenia și recunoașterea meritelor celuilalt sunt mai importante chiar și decât salariile mari. Relațiile pozitive și calde sunt predictori importanți ai bunăstării psihologice, așa că liderii trebuie să fie atenți la cultura pe care o creează în organizație și la sentimentele pe care le exprimă la locul de muncă. Liderii pot face mici lucruri pentru a arăta că le pasă de angajații lor ca oameni. Pur și simplu pot întreba pe cineva ce face, cum se simte și să asculte și răspunsul. Și aceste practici pot fi instituționalizate. La o companie din Fortune 100, de exemplu, cu sediul în Bay Area, în cazul în care un angajat este grav bolnav sau a suferit o pierdere, CEO-ul este anunțat, astfel încât el poate contacta persoana respectivă imediat.
Grijă față de sine. Multe companii au dezvoltat în ultima perioadă programe pornind de la ideea de well-being a angajaților, de exemplu prin oferirea de abonamente la sală, la yoga sau clase de meditație, dar programul de lucru intens încă nu le dă oamenilor timp suficient pentru a profita de aceste oferte. Programele de well-being nu funcționează, cu excepția cazului în care creați o cultură în care este acceptabil și încurajat să se acorde prioritate grijii de sine. Atunci când managementul face acest lucru, rezultatele sunt profunde. Pauzele de muncă, practicile de relaxare, precum și mai multe granițe strict trasate între viața profesională și viața privată pot reduce stresul la locul de muncă și pot duce la creșterea bunăstării angajaților și la implicare. De asemenea, vă puteți încuraja angajații să aibă mai multă grijă cu o resursă de bază: somnul.
Un personal bine odihnit este mai fericit și mai performant. Numeroase studii arată că privarea de somn afectează în mod semnificativ abilitățile cognitive și motorii. Ideile inovatoare și soluțiile la probleme vin atunci când creierul este în stare de odihnă, acea stare de spirit în care te afli atunci când ești după somn. Așa că liderii ar trebui să-i încurajeze pe angajați să-și ia pauze și pentru a obține o mai bună odihnă. S-ar putea urma exemplul unor companii germane care au interzis folosirea e-mailului în afara orelor de serviciu, cu excepția situațiilor de urgență.
De asemenea, companiile care simt că nu găsesc pe piața muncii angajați potriviți pentru rolurile pe care le vor scoate la concurs își pot crea programe de formare a acestor viitori angajați, atât pentru pregătirea lor teoretică și practică, precum și pentru partea legată de starea de bine.
Acest articol a apărut în numărul 230 al Revistei CARIERE din Septembrie 2016.