Cum devine comunicatul de presa STIRE?
Avand in vedere ca jurnalistii primesc zilnic comunicate de presa, este foarte important ca ceea ce trimitem sa fie bine scris, sa nu necesite timp pentru „decodificare” si, mai ales, sa isi dovedeasca valoarea informativa. Practic, specialisul in relatii publice trebuie sa isi „ambaleze” comunicatul astfel incat acesta sa fie vandabil si competitiv pe piata informatiilor din acea zi. Vor pierde aceia care vad comunicatul doar ca un instrument in beneficiul companiei si vor castiga aceia care iau in calcul si valoarea lui pentru cititori.
Evident, comunicatul se vrea purtator al mesajelor emitentului. Este o modalitate prin care o entitate doreste sa ajunga la publicul sau prin intermediul jurnalistilor. Dar daca uitam ca in aceasta ecuatie exista si publicul, care are propria agenda si interese, suntem sortiti din start esecului.
Prin urmare, selectatiti si prioritizati mesajele, astfel incat sa iasa in evidenta informatia relevanta pentru public. Nu faceti comunicatul de presa prea lung, evitati detaliile insignifiante si nu uitati informatiile de context acolo unde este cazul. Jurnalistii sunt interesati doar de acele informatii care pot prezenta interes pentru audienta. Jurnalistul va aprecia comunicatul si il va trata ca pe stire. La randul sau cititorul va accesa informatia, eventual va da feedback, si astfel se inchide circuitul. Misiune indeplinita!
George Carpov, consultant in relatii publice