Cum îşi gestionează stresul profesioniştii meseriilor extreme
Există un moment în viaţa fiecărei companii în care poate interveni un moment de criză, cum ar fi delocalizarea sau concedierile colective. Sunt situaţii care duc la tensiuni şi generează un nivel de stres al angajaţilor direct proporţional cu implicarea oamenilor în companie. Cel mai bun exemplu pentru a depăşi această situaţie sunt pompierii, scrie cadreemploi.fr. Ei nu se pun la adăpost, se aruncă în foc, dar nu oricum, au priorităţi. În companie, asta ar însemna o strategie de dialog, negocieri cu liderii sindicali sau cu managementul sau poate negocieri cu non-greviştii şi, negreşit, o celulă de criză.
Instabilitatea economică actuală face ca nicio companie de nu fie ferită de pericolul concedierilor, iar asta, pentru unii angajaţi, reprezintă un mare factor de stres. Aici intervine rolul liderului fiecărei echipe, care trebui să îşi conducă oamenii la fel ca şi comandantul unui pluton de soldaţi pe front. Asta înseamnă implicare maximă, să încerce să aibă grijă de subordonaţii lui, ca să îi facă încrezători şi gata de luptă.
Înaintea fiecărei decolări, piloţii fac un brief pentru a stabili cum reacţionează în cazul în care intervin probleme tehnice. Sunt stabilite toate scenariile, totul este anticipat, astfel încât nimeni să nu fie luat prin surprindere. La fel şi medicii urgentişti, care trebuie să se asigure înainte de a intra în gardă că aparatura funcţionează impecabil, pentru că o problemă tehnică poate însemna moartea cuiva, iar surprizele sunt întotdeauna un factor de stres. Te poţi şi tu gândi la un scenariu, de exemplu în caz de pană IT. Ce resurse folosiţi, cine asigură un flux minim de lucru, cine pe cine sună, etc.
Sursele de tensiune provocate de conflictele între colegi sunt numeroase şi inevitabile. Dar în cabina unui avion, la mii de metri altitudine, orice iritare poate fi fatală. Aşa că piloţii îngroapă întotdeauan sabia războiului până la aterizare şi amână divergenţele personale pentru atunci când sunt la sol. Nu dezbate probleme la cald, aşteaptă ca şi tu, dar şi colegul cu care ai o divergenţă să vă calmaţi. Dacă nu se iveşte însă, la rece, o cale de îneşelege poţi recurge la medierea unei a treia persoane, cum ar fi un şef.
Atât pe teren, cât şi la birou, sunt zile în care sunt atât de multe lucruri de făcut, încât devin insurmontabile. este o situaţie care duce la anxietate, iar exemplu medicilor de la urgenţă este cel mai bun pentru a o depăşi. În cazul celor cu răni multiple, ei trebuie să asigure mai întâi funcţionarea organelor vitale şi apoi să se ocupe de răni, de la cele mai grave, la cele mai uşoare. Aşa că, oricât de tentat ai fi, nu începe cu cele mai uşoare lucruri pe care le ai de făcut, ci cu cele mai importante. Distribuie din muncă şi organizeaz-o şi pe a ta în funcţie de importanţă, cu o oarecare detaşare şi în permanenţă având în cap următaorea etapă.
Sunt profesionişti, cum ar fi forţele de ordine, care sunt supuşi unei presiuni permanente, pentru care evenimentele stresante se acumulează în permanenţă. Atunci când presiunea devine prea mare, iar cel în cauză pare a ceda psihic, este important să se ţină cont de acest lucru. Este greu să convingi pe cineva că are nevoie de consiliere psihologică, însă dacă acest lucru este abordat în mod profesionist, cel în cauză poate reveni la sarcinile sale obişnuite după vizita la cabinetul medical.