De ce avem nevoie de PR (si) in vremuri de criza
Multe companii de pe piata au renuntat la bugetele pe care le alocau in anii trecuti agentiilor de PR si comunicare. O fi bine… O fi rau?!
Iulia Tanase, Managing Partner la Image PR, subliniaza cateva motive pentru care o companie ar trebui sa opteze pentru serviciile unei agentii de PR, mai ales in aceasta perioada:
- PR–ul e cea mai eficenta cale pentru o companie de a comunica transparent si credibil cu publicurile sale;
- Pentru ca PR inseamna sa comunici. Daca nu comunici inseamna ca nu existi. Spunea cineva ca “A face afaceri fara publicitate este ca si cum i-ai face cu ochiul unei fete pe intuneric. Tu vei sti ce faci, in rest nimeni altcineva nu va afla.” Eu cred acelasi lucru. Despre PR insa;
- Cand vorbim despre strategie de comunicare, vorbim despre un mix de marketing, in care PR-ul reprezinta o buna bucata din el. Cred ca in ziua de azi vorbim mai degraba de o eficientizare a resurselor, nu de o renuntare la una dintre componentele intregului;
- E esential sa ai o comunicare constanta cu targetul tau, sa fii aproape de el, mai ales in perioade de criza;
- PR inseamna si imagine si reputatie. Nu ai cum sa construiesti si sa mentii nici una, nici alta, decat daca o faci constant, in fiecare zi. Nu ai cum s-o faci doar din cand in cand. E ca si cum te-ai pieptana doar in anumite zile ale saptamanii. Pur si simplu nu merge. Trebuie sa o faci in fiecare zi.