De ce un business fără competitori poate fi „moarte” sigură
…și cu cât „inamicii” sunt mai mari, mai importanți, cu atât mai bine”
Competiția este unul din motoarele vieții, ce odată intrată pe traiectoria de business te face să-ți poți depăși limitele.
Fără competiție nu am fi atât de ingenioși, atât de inovatori și poate chiar nu am fi atât de buni.
Să luăm două exemple cunoscute. Apple și Uber s-au dezvoltat în două domenii în care au „simțit” că este loc de mai bine, deşi piaţa era deja ocupată: calculatoarele și taxiurile.
Iar motivele pentru care inamicii sunt buni în business ar fi:
1. Tensiunea
La fel ca într-o competiție, tensiunea este bună pentru business. Scoate la iveală lucrurile despre care oamenii evită să vorbească și mai ales…priceperea din ei. Căci atunci când adversarul vostru a venit cu o idee nouă de marketing…toți își pun mințile la contribuție pentru a veni cu ceva mai bun. Tensiunea așterne un covor roșu în fața creativității angajaților, iar business-ul are 3 opțiuni: se adaptează pieței, se schimbă în ceva superior adversarilor sau…moare.
2. Inovația
Dacă sunteți singurii dintr-o industrie, sunt foarte multe șanse să intrați într-o zonă de confort. Odată ce s-a întâmplat asta, inovația începe să dispară iar acest lucru nu înseamnă decât un singur lucru: moartea business-ului.
În schimb, când există competiție, vă uitați în mod constant la ce fac adversarii pentru a veni cu ceva mai bun.
3. Relația cu clienții
Să luăm un exemplu: Magazinul A și magazinul B, situate pe aceeași stradă, comercializează fix aceleași produse. Magazinul A are însă un trafic de clienți mai mare, mulțumită…relației pe care și-a construit-o cu clienții. Prin urmare, încercați să le oferiți acestora o experiență plăcută atunci când „vă trec pragul”. Ei sunt cheia succesului vostru.
5. Credibilitatea
Dacă sunteți singura companie de pe piață rezolvați un minus și acoperiți anumite nevoi ale clienților sau doar faceți „zgomot”? Exemple sunt multe în acest sens, dar concluzia – una singură: cu cât sunt mai mulți pe piață care oferă un serviciu similar, cu atât credibilitatea în fața clienților este mai mare.
5. Focus
Cu milioane de potențiali clienți, competiția într-o industrie vă determină să vă concentrați pe clienții potriviți. Ideal este să targetați campaniile de promovare pe nișa business-ului pe care îl reprezentați, pentru a maximiza șansele de reușită, nu a conduce campanii pe un număr cât mai mare de oameni, dar care nu reprezintă potențiali cumpărători. Să înțelegeți cine vă sunt clienții și să realizați mesaje personalizate pentru ei reprezintă o cale sigură în obținerea unei loialități pentru brand-ul vostru.
…Încă vă doriți să găsiți o nișă neabordată?