Europenii învaţă despre publicitatea targetată comportamental prin campania „Unzipped”
„Unzipped”, finanţată şi coordonată de EDAA cu sprijinul IAB Europe şi a membrilor săi locali, urmăreşte informarea şi direcţionarea europenilor către platforma www.youronlinechoices.eu. Pe acest site, utilizatorii de Internet pot afla, într-un limbaj accesibil, informaţii despre rolul şi funcţionalitatea cookie-urilor în publicitatea online, despre cum este această tehnologie folosită pentru a sprijini site-urile şi serviciile din mediul digital şi despre cum îşi pot proteja confidenţialitatea datelor in mediul online Campania este semnalată prin simbolul vizual OBA, care se regăseşte în reclame online, şi care direcţionează, de asemenea, către această platformă.
Prin intermediul „Unzipped”, consumatorii vor înţelege mai bine publicitatea online şi vor afla care sunt mijloacele prin care pot depune plângeri împotriva abuzurilor publicitare. Mecanismele de procesare a plângerilor vor fi puse la dispoziţie de fiecare organizaţie naţională responsabilă cu autoreglementarea publicităţii – pe plan naţional, asociaţia IAB România.
Campania a fost lansată pe 13 iunie în Marea Britanie şi va fi iniţiată curând în Germania şi în Irlanda, urmând să fie extinsă în pieţele UE şi EEA începând cu septembrie 2013. Această campanie este implementată de Mediacom Beyond Advertising şi se bazează pe un concept dezvoltat de o echipă de studenţi de la KH Leuven, Belgia, finalişti în competiţia universitară demarată de EACA (Asociaţia Europeană a Agenţiilor de Comunicare). „Unzipped” face parte dintr-un program european de autoreglementare extins pe tema publicităţii targetate comportamental, iniţiat de o coaliţie formată din reprezentanţi ai sectorului de publicitate, media şi marketing.