Există 6 tipuri de călători. Tu din ce „trib” faci parte?
Prima concluzie a studiului este aceea că mai mult de 1,8 miliarde de persoane vor călători la nivel internațional, în fiecare an până în 2030, iar ceea ce îi va motiva și felul cum se vor comporta acești călători ai secolului 21 va fi radical diferit de ceea ce vedem astăzi.
Studiul a identificat șase tipuri de „triburi” de călători care sunt definite de motivația fundamentală pentru călătorii lor. Unii oameni călătoresc doar pentru că le place, au acest hobby, alții călătoresc pentru dezvoltarea personală, alții pentru a câștiga capital social.
Iată cele 6 categorii de călători:
• Iubitorii de social media își vor structura vacanțele ținând cont, aproape permanent, de publicul on-line. Aceștia se bazează foarte mult pe evaluări și recomandări online pentru a-și valida deciziile de vacanță sau călătorie. Astfel, o piață cu totul nouă se poate deschide pe baza postărilor și opiniilor unor leaderi de opinie cu care interacționează călătorii pe diferitele rețele sociale.
• Iubitorii de autenticitate culturală vor vedea vacanțele drept tot atâtea șanse de a lua contact cu alte culturi noi, chiar dacă experiențele nu sunt cele mai confortabile; pentru aceștia, bucuria vacanței depinde în cea mai mare măsură de autenticitatea experienței culturale.
• Călătorii „etici” își vor face planuri de călătorie motivați de aspecte morale, precum scăderea emisiilor de carbon sau îmbunătățirea vieții altora. Adesea, ei vor improviza sau vor adăuga elemente de voluntariat, dezvoltarea comunității sau activități ecologice vacanțelor lor.
• Iubitorii de simplitate vor prefera pachetele complete de vacanță, căutând să evite administrarea prea multor detalii privind vacanțele sau călătoriile lor. Pentru acest grup de călători, vacanța reprezintă un moment de răsfăț, bucurie, dar și de siguranță și confort.
• Călătorii „cu scop” sunt cei care au de obicei un scop specific pentru călătorii, indiferent dacă de afaceri sau de agrement, și, astfel, au constrângeri de timp și buget. Aceștia vor căuta să-și planifice călătoria în cel mai simplu și eficient mod cu putință, adesea bazându-se pe tehnologie.
• Iubitorii de „recompense” sunt interesați doar de călătoriile ce oferă experiențe extraordinare. Ei caută oferte spectaculoase, aleg călătorii „must have” și pretind întotdeauna experiențe de vacanță premium, adesea văzute ca un drept câștigat prin investiția de timp și energie la locul de muncă.
Acestea sunt doar câteva dintre concluziile și previziunile prezentate de „Future Travel Tribes 2030: understanding tomorrow’s travellers”, un raport ce urmărește înțelegerea diferitelor tipologii de călători ce vor apărea în viitor. Raportul are ca scop, totodată, și identificarea segmentelor din industria de turism ce se așteaptă să se dezvolte sau să ia amploare în următorii 15 ani.