Facebook si e-mail-ul, in topul cauzelor de reducere a productivitatii angajatilor
Studiul, realizat de firma de software Harmon.ie, arata ca 21% din angajatii chestionati au declarat ca sufera de “supraincarcare digitala” din cauza intreruperilor cauzate de aplicatii IT, iar 10% au afirmat ca au depasit termene limita tot din aceste motive.
Potrivit Harmon.ie, o mare parte din intreruperi este cauzata de instrumente precum e-mail-ul, retelele sociale, SMS-urile si instant messaging. Astfel, telefoanele sunt responsabile pentru 28% din intreruperi, e-mailul pentru 23%, iar verificarea diverselor aplicatii 10%. Facebook-ul, cautarile pe internet in interes personal si instant messaging-ul cauzeaza alte 15 procente din intreruperi.
“Instrumentele pe care le folosim la serviciu pentru a ne usura lucrul se interpun in acelasi timp in calea muncii pe care o facem. Ceea ce psihologii numesc ‘tulburare compulsiva online’ se revarsa dinspre vietile noastre personale catre mediul de lucru”, spune Yaacov Cohen, directorul executiv al firmei care a realizat cercetarea.
Alte rezultate ale studiului mai arata ca 45% din angajati pot lucra neintrerupti doar cel mult 15 minute, iar 25% afirma ca nu reusesc sa aloce timp pentru gandire creativa.
Se estimeaza ca in Marea Britanie, costul intreruperilor in munca angajatilor, in cazul companiilor cu 1.000 de salariati, depaseste 3,2 milioane de lire sterline anual.