Fără minciuni în CV. LinkedIn îți va controla toate informațiile
Sistemul se numeşte Interactive Fact Checking şi ar trebui să arate atât dacă datele din CV sunt adevărate, cât şi să permită interacţiunea cu utilizatorul de LinkedIn, astfel încât să poată fi integrate noi elemente în CV. Dacă sistemul va fi integrat reţelei de socializare, el va funcţiona asemenea unui soft de corectare a ortografiei, aplicat faptelor.
În descriptivul sistemului, inventatorul Lucas Myslinsky precizează că ar fi capabil să corecteze expresii de genul "X este CEO al unei întreprinderi. A făcut-o să piardă 3 miliarde de dolari", cu "X este CEO al unei întreprinderi. A făcut-o să piardă 3 milioane de dolari". Aplicat de LinkedIn, sistemul va verifica şi afirmaţiile de genul X este director în întreprinderea Y, lider mondial în industria Z. Mai rămâne să se stabilească dacă utilizatorul ar rămâne liber să afişeze o informaţie falsă, în ciuda avertismentului sistemului şi dacă angajatorul ar avea şi el posibilitatea de a folosi sistemul pentru a verifica veridicitatea informaţiilor profesionale.
Pentru moment, LinkedIn a refuzat să precieze ce destinaţie va oferi acestui fact checker. "Suntem o întreprindere web cu o dezvoltare rapidă şi se întâmplă adesea să ne diversificăm portofoliul de brevete", a comentat compania.
Verificatorul ar putea fi însă folosit cu succes. Căci practica CV-urilor false sau "umflate" este foarte răspândită. Şi cum nu toate experienţele profesionale sau studiile pot fi verificate online, procesul de recrutare se bazează, de cele mai multe ori, pe sinceritatea candidatului. De asemenea, mare parte dintre recrutori nu verifică CV-urile.
Problema fiabilităţii informaţiilor disponibile pe reţele de socializare este crucială. Reţelele de socializare sunt folosite pe scară largă de către candidaţi penru a găsi un loc de muncă. Cel puţin unul din trei salariaţi se foloseşte de o reţea de socializare pentru a-şi găsi un loc de muncă. Cel mai popular rămâne Facebook-ul, în special în rândul tinerilor şi al celor de pe poziţii middle, iar pe al doilea loc se află LinkedIn, mult mai folosit de către cei din poziţiile de top.