Fericirea, așa cum o definesc consumatorii
Pentru a înțelege rolul pe care îl poate juca un brand în viața tinerilor, inițiatorii studiului au stat de vorbă cu peste 6.000 de „millennials” din peste 10 țări, în mediul digital și au creat un portal global destinat colectării opiniilor angajaților agenției din toate birourile din lume, care fac parte din această generație.
Millennials resping atât manifestările generației Baby Boomer (persoanele născute în perioada de explozie demografică de după cel de-al Doilea Război Mondial), cât și aspirațiile consumeriste ale tinerilor din anii ‘80 și ’90. Sunt generația cu cea mai mare înclinație către fericirea individuală.
În contrast cu idealurile hedoniste ale generațiilor anterioare, tinerii din categoria Millennials consideră sănătatea, stabilitatea financiară, cariera, educația și urmărirea propriilor visuri și pasiuni ca fiind definitorii pentru dobândirea fericirii. Această generație are nevoie să dețină controlul pentru a se bucura de avantajele libertății.
Recesiunea extinsă, dezvoltarea tehnologică și extinderea libertăților individuale le-au modelat atitudinea față de viață. Aceștia și-au fondat conceptul de fericire pe baza unui cumul de factori, care se pot împărți în două categorii cheie: libertatea și controlul.
Cei care dețin controlul carierei se declară cu 56% mai fericiți decât cei care nu au control în această zonă. Cei care au control asupra pasiunilor și intereselor lor sunt cu 55% mai fericiți. Iar cei care dețin controlul asupra vieții sociale sunt cu 35% mai fericiți.
Este vital pentru fericirea acestei generații să dețină „experiențe memorabile”. E important cum te manifești ca individ, nu ce bunuri deții. Astfel, nu e surprinzătoare importanța rețelelor sociale în viața lor, social media reprezentând principala platformă de expunere a poveștilor de viață. Și perspectiva asupra maturității diferă de cea a generațiilor anterioare.
Doar 17% dintre ei văd în achiziționarea unei case un reper al maturității, și doar un procent puțin trecut de 20% consideră căsătoria un indicator al faptului că au devenit maturi. Mai puțin de jumătate (39%) văd în plecarea din casa părinților un element cheie al maturității lor.
Reperul maturității pentru tinerii de astăzi este reprezentat de următoarele aspecte: rezolvarea problemelor (47%), luarea deciziilor (59%) și independența financiară (60%). Oportunitățile relevate de studiu ne-au condus către conceperea unui „Manifest de Marketing”, care le permite brandurilor clienților noștri să se angreneze într-un angajament semnificativ și durabil cu generația Millennials:
- Îi ajută pe cei din generația Millennials să aibă o viață mai împlinită
- Îi ajută să performeze la adevăratul potențial
- Le oferă experiențe de brand memorabile
- Le permite să ia decizii înțelepte
- Îi ajută să își construiască propria poveste de viață
- Le oferă și le facilitează controlul
- Respectă relația cu brandul