Idealul studenţilor: mai mult Marketing şi PR, mai puţin suport operaţional şi producţie
Studiul a constat in evaluarea cantitativa a 4162 de respondenti din mediul urban si a acoperit o plaja larga de pozitii din diverse arii profesionale si sectoare economice. Studiul a fost elaborat impreuna cu 18 manageri de HR din companii de top din Romania si au fost evaluate 138 de companii. Studiul Cei mai iubiti angajatori din Romania s-a desfasurat atat online, cat si fata in fata (CAPI – interviuri fata in fata asistate de calculator), iar esantionul selectat este reprezentat de studenti, muncitori si specialisti cu studii medii, specialisti cu studii superioare, middle manageri si top manageri.
Mai mult Marketing şi PR, mai puţin suport operaţional şi producţie
Pe primele locuri in preferintele studentilor ca joburi se afla marketing-ul (27%) si relatiile publice (27%). Acestea sunt urmate de resursele umane (HR), unde 22% dintre studenti si-ar dori un loc de munca in viitor. Chiar daca nu se afla in top 3, un job de vanzari i-ar satisface pe studenti, 20% declarand ca este un domeniu in care le-ar placea sa lucreze. La polul opus, se afla domenii precum productia/ industrial (3%), mentenanta tehnica/ service (3%) sau suport operational (2%).
Studiul releva concluzii interesante legate de cum se impaca visurile studentilor cu realitatile din piata muncii. In acest moment, doar 6% dintre angajati lucreaza sau au lucrat in marketing, 6% in relatii publice si doar 5% in HR (resurse umane). Paradoxal, desi sunt la coada listei de joburi visate de studenti, joburile in productie/ industrial sunt primele in topul locurilor de munca actuale (22%). Visul devine realitate numai cand vine vorba de vanzari, domeniu in care in acest moment au experienta de lucru 22% dintre angajati.
Experienţa de lucru: marketing-ul ca tânără speranţă
Studiul Cei mai iubiti angajatori din Romania ne arata o piata matura, in care in majoritatea domeniilor experienta angajatilor este de peste 3 ani.
Sunt totusi cateva domenii in care predomina angajatii cu experienta sub 3 ani, printre acestea numarandu-se si marketing-ul, unde 6 din 10 specialisti nu au depasit inca acest prag. De asemenea, aceeasi tendinta se intalneste si in domeniul colectarii de creante, trade marketing, sau consultanta.
„Sunt domenii care au aparut in ultimii ani, relevante pentru situatia economica actuala, care necesita expertiza noua, si abia acum se formeaza specialisti in aceste arii profesionale. In acelasi timp, sunt domenii in care au fost preferati specialisti cu mai putina experienta in detrimentul specialistilor cu o maturitate de lucru mai mare, din motive de eficientizare a costurilor, acesta ar putea fi cazul consultantei. In cazul marketing-ului, angajarea de forte proaspete poate fi explicata prin orientarea companiilor, in general, in directia serviciilor de marketing care a fost mai evidenta in ultimii ani, precum si o mai mare deschidere a companiilor mici si mijlocii catre astfel de activitati” a declarat Ioan Simu, Director General la Mercury Research