Încep conferinţele “European CSR Lessons”. Află despre ce se va discuta
Aglaia Ntili va prezenta două cazuri de companii din Grecia şi Cipru, respectiv un lanţ de magazine şi un producător de ulei, care şi-au neutralizat emisiile de CO2, reuşind în acest fel să se impună pe piaţă. Barbara Janker va arăta cum a ajutat WWF compania de asigurări Alianz să includă criterii sociale şi de mediu în strategia sa de investiţii şi cum l-a ajutat pe retailerul Spar să se asigure că produsele din peşte pe care le comercializează nu pun în pericol supravieţuirea unor specii amenintate.
De asemenea, Ingo Nissen va vorbi despre cum a reuşit dezvoltatorul Sonae Sierra să construiască în Germania primul centru comercial din lume neutru în CO2, care foloseşte doar energie “verde” şi le oferă vizitatorilor numeroase facilităţi “eco”.
De la ora 13:30 se va desfăşura conferinţa „Studii de caz: Produse şi operaţiuni responsabile”. În cadrul ei, Laura Crow va prezenta serviciile de “mobile health” pe care le dezvolta grupul Vodafone şi ce impact au acestea în domeniul telecomunicaţiilor. Pe de altă parte, Esther Hougee va arăta cum îi ajuta compania globală Sustainalytics pe investitorii instituţionali să se asigure de profitabilitatea investiţiilor lor pe termen lung, prin analiza de sustenabilitate a corporaţiilor incluse în aceste portofolii. În aceeaşi idee, Sebastian Mărcuşanu va arăta cum gestionează grupul UniCredit impactul pe care îl are asupra respectării drepturilor omului în lume. John Aston va vorbi despre criteriile prin care ar trebui să evaluăm sustenabilitatea marilor proiecte de construcţii, iar Georgiana Mincu va prezenta lecţiile învăţate de BCR după primul an în care a derulat, în premieră pentru România, un program pilot de finanţare a intreprinderilor sociale, prin credite avantajoase.
Lecţia crizei economice, dialog cu publicul
Tot mâine, de la ora 16:00, va avea loc o dezbatere pe o temă extrem de actuală, respectiv: „Lecţia crizei economice: mai poate exista profit sau progres tehnologic fără responsabilitate?". Aici, publicul va putea intra în dialog cu invitatţi de la sesiunile anterioare, pe marginea celor mai fierbinţi preocupări ale domeniului CSR din Europa, dar şi România.
Ziua de miercuri, 16 mai, va fi deschisă, la ora 11:00, de conferinţa "Studii de caz: Dezvoltarea comunităţilor locale”. În cadrul ei, Mona Nicolici va vorbi cum se implică Petrom în dezvoltarea comunităţilor în care operează, iar Andreia Cucu va arăta cum a realizat GlaxoSmithKline o evaluare a stării de sănătate a copiilor din Delta Dunării şi care au fost urmările impresionante generate de publicarea acesteia. Elena Şerban va vorbi despre programul “Voluntar de Profesie”, prin care Vodafone ajută ONG-urile să-şi dezvolte capacitatea organizaţională, iar Corina Vasile va arăta ce a stat la baza succesului primei ediţii a programului „Raiffeisen Comunităţi”. Tot aici, Andrea Brbaklić va împărtăşi o experienţă dintr-o ţară vecină, arătând cum reuşeşte Erste Bank Serbia să încurajeze creativitatea tinerilor, ajutându-i să realizeze proiecte culturale în provinciile în care banca are operaţiuni.
A doua conferinţă a zilei va începe la ora 13:30 şi va aborda studii de caz despre “Incluziune şi stakeholder engagement”. Astfel, Marie-Helene Ametsreiter va vorbi despre modul în care îşi implică grupul OMV angajaţii în acţiuni de stakehoder engagement şi cum reuşeşte să le inspire solidaritate în condiţii internaţionale dificile. În aceeaşi idee, Delphine Jegoudez va prezenta un exemplu concret prin care grupul France Telecom Orange i-a implicat în dialog pe stakeholderii săi (clienţi, angajaţi, furnizori, autorităţi etc.) pentru a afla şi a răspunde celor mai importante preocupări ale acestora prin planuri concrete. Pe de altă parte, Elaine Cohen, din Israel, va arăta cum reuşeşte o companie de top din industria modei, să îşi consolideze de 20 de ani poziţia pe piaţă, prin acţiuni menite să îmbunătăţească condiţia femeii în societate, de la campanii curajoase care abordează prejudecăţi la adresa femeilor (inclusiv legate de prostituţie), până la angajarea unor femei din toate straturile sociale şi participarea lor la profit.
Nu în ultimul rând, Alan Knight, din Marea Britanie, va vorbi despre cum a reuşit al doilea cel mai mare producător de dulciuri din lume, Cadbury, să îmbunătăţească viaţa comunităţilor rurale de unde îşi cumpără cacao: de la microcredite şi încurajarea antreprenorilor locali, la investiţiile în şcoli şi librării sau în proiecte de protejare a biodiversităţii.
Şi ziua de miercuri se va încheia cu o dezbatere pe o serie de teme fierbinţi, intitulată “Care trebuie să fie relaţia companiilor cu societatea şi comunităţile locale?”, care va începe la 16:00 şi la care vor participa invitaţi de la sesiunile anterioare.