Ingrediente-cheie care te ajuta sa iti pastrezi clientul in criza
1. Strategii ingenioase. Iesi din tiparele lucrurilor sigure pe care le-ai mai facut si propune-i clientului idei eficiente si realiste din punct de vedere financiar. Concentreaza-te pe rezultate cand faci o propunere.
2. Creativitate. Arata-i ca si in perioada de criza poate sa iasa din tipare cu actiuni nemaivazute in locul unora banale. Multe companii devin rigide in criza. Arata-i clientului tau cum poate fi «out of the box» si cu bani putini.
3. Flexibilitate. Propune mai multe variante de implementare. Fii pregatit sa te adapteazi usor la nevoile clientului. Intelege ca in lumea lui asteptarile se pot schimba de la o zi la alta.
4. Bugete de austeritate. Daca pana acum pe primul loc era ideea, acum acest loc este disputat de buget. Alege-ti cu grija furnizorii, sa fie si ei ca tine, intelegatori si flexibili.
5. Intelegere reciproca. Crizele testeaza relatiile de parteneriat adevarat. Trebuie sa existe de ambele parti intelegere pentru celalt pentru ca relatia sa functioneze chiar si cand apele sunt tulburi.
6. Cercetare. Identifica noi canale de comunicare pentru clientul tau, gaseste-i oportunitati de comunicare, mentine-l informat, vezi unde este publicul lui si mergi si tu acolo pentru a comunica.