INS: Doar 6,3% dintre firme au aplicat metode noi de organizare sau marketing
În perioada analizata de INS întreprinderile mari cu 250 salariați și peste,au fost mai inovatoare decât întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri), respectiv cu 10-249 salariați. Rezultatele provizorii ale cercetării statistice privind inovația arată că, în perioada 2012-2014, în rândul întreprinderilor din mediul de afaceri, ponderea întreprinderilor care au introdus sau au implementat produse, procese, metode de organizare sau metode de marketing, noi sau îmbunătățite semnificativ a fost de 12,8%, în scădere cu 7,9 puncte procentuale față de perioada 2010-2012.
'Din rândul acestora, 6,3% au fost întreprinderi care au aplicat numai metode noi de organizare sau de marketing, în timp ce 3,5% au fost întreprinderi care au introdus sau implementat numai produse și/sau procese noi sau îmbunătățite semnificativ. Din numărul total de întreprinderi 3,0% au introdus atât produse și/sau procese noi cât și metode de organizare și/sau de marketing noi sau îmbunătățite semnificativ', se arată în document.
Conform INS, atât în industrie cât și în servicii, s-a înregistrat o scădere a potențialului inovator al întreprinderilor. În sectorul industriei, scăderea a fost de 9,8 puncte procentuale (de la 22,4%) iar în cel al serviciilor scăderea este mai mică, cu 5,7 puncte procentuale, de la 18,8% în perioada 2010-2012 la 13,1% în perioada 2012-2014.