Invazia mărcilor proprii
Aro sau Clever. Nr. 1 ori 365. Gusturi Româneşti sau Tradiţia Gustului. Sunt mărcile proprii pe care le întâlnim tot mai des şi pe tot mai multe rafturi în reţelele comerciale din România. Toţi marii comercianţi au mărci proprii, iar spaţiul alocat acestora este tot mai generos. Retailerii oferă, sub acelaşi nume, cam tot ce ţi-ai dori şi, în cele mai multe cazuri, produsele sunt mult mai ieftine. Însă, în la fel de multe cazuri, calitatea lasă de dorit. Pentru că, atenţie, mărcile proprii pot fi din categoria economic, premium sau high quality. Afacerile pe această nişă merg foarte bine, iar criza pare să fi fost pretextul perfect , mai ales pentru produsele ieftine. Cine are de câştigat? Toată lumea, poate mai puţin cumpărătorul, care nu întotdeauna se alege cu o calitate bună. Dar ştie ce cumpără şi îşi asumă acest risc. Retailerul vinde , iar producătorul are de lucru şi nici nu este obligat să-şi asocieze numele cu un produs slab calitativ . Pentru că adevărata expansiune a avut loc pe segmentul de preţ economic. Spre exemplu, Carrefour România, Real Hypermarket sau Profi şi-au dezvoltat puternic, în ultimii ani, acest portofoliu private label.
Citiți articolul integral pe IncomeMagazine.ro