Magazinele reale, pe jumătate virtuale
Magazinele de cumpărături de pe fiecare stradă au un lucru în comun: se înscriu într-un alt fel de competiție odată cu dezvoltarea de neegalat a internetului. „Showrooming”-ul, adică acea practică de a verfica un produs în mai multe magazine pentru a identifica prețul cel mai mic, s-a extins în virtual, iar oamenii își folosesc telefoanele inteligente pentru a compara prețurile în timp ce se uită la mărfurile reale sau pentru a face cercetare înainte de a vizita magazinele.
Este clar că apariția www a transformat pentru totdeauna modul în care facem cumpărături. De exemplu, în urmă cu câțiva ani nimeni nu credea în achiziția de haine online – lipsește experiența probatului, a plimbatului printre rafturi etc. Chiar și așa, vânzările online la nivel global de îmbrăcăminte și accesorii ar putea crește cu 17,2% anual între 2015 și 2017, potrivit datelor furnizate de compania de cercetare a piețelor eMarketer.
Electronicele, alimentele și tot ce se poate cumpăra de pe eBay continuă să se vândă și să se cumpere online, acest trend tind în parte supraalimentat și de ușurința în creștere cu care utilizatorii pot plăti online și pot colecta ceea ce achiziționează, de multe ori direct de la proprietar sau direct prin magazinele locale, ocolind serviciile poștale sau serviciile de curierat.
Acest lucru este valabil și în conectarea dintre punctele digitale și magazinele fizice, care va deveni mai vizibilă pe stradă, în viața reală. Mr. Porter, „fratele” magazinului online Net-a- Porter (care furnizează de la haine la accesorii și de la cosmetice la bijuterii), vine cu o colecție de haine care are o legătură cu viitorul thriller de spionaj Kingsman: Serviciul Secret 2. Deci, dacă un cumpărător merge la cinema și vede haina pe un personaj din film, cu ajutorul telefonului mobil va putea să își cumpere respectivul produs, așa cum îl vede pe ecran, în timp real.
În magazine, tot mai mulți comercianți cu amănuntul, cum ar Topshop, H&M și mulți alții, le oferă clienților posibilitatea ca, folosindu-se de iPad- uri, să poată vizualiza stocurile care sunt disponibile în magazinele rețelei în acel moment. Ce îi determină pe retaileri să apeleze la aceste soluții inovative este teama de a pierde o vânzare, un client, combinată cu speranța că există un public captiv, potențiali clienți cărora cu siguranță le poate vândut ceva.
„Cel mai rău lucru care se i poate întâmpla unei companii este să își piardă un client în fața unei companii concurente, chiar atunci când acesta se a află în magazin. Aceasta este o posibilitate reală în cazul în care nu vă puteți asigura că îi oferiți clientului o experiență unică, precum și posibilitatea de a accesa toate informațiile chiar de pe dispozitivul mobil pentru a-l ajuta să ia o decizie de cumpărare”, spune Spencer Izard, Head of European Retail Insights.