Managerii români, mai opţimişti decât cei străini
Pentru măsurarea succesului, companiile străine care operează în România se raportează în unanimitate la gradul de optimizare al proceselor, sau la vechimea pe piaţă (67%) şi la cota de piaţă (49%).
Pe de altă parte, cele româneşti îşi măsoară succesul uitându-se la indicatori precum notorietatea brandului (67%), număr de angajaţi (57%), rezultate financiare (53%) sau satisfacţia clienţilor (52%).
Ai noştri sunt mult mai optimişti decât străinii şi în privinţa creşterii: 55% dintre companiile cu capital autohton se aşteaptă la o creştere semnificativă a cifrei de afaceri în 2015, între 10% şi 31%, comparativ cu doar 39% dintre companiile străine care au afirmat că previzionează o astfel de creştere.
În schimb, aproape jumătate dintre companiile străine planifică o creştere moderată, între 1% şi 10 procente, faţă de doar 37% dintre companiile româneşti. Nici o companie locală inclusă în sondaj nu a previzionat scăderi ale cifrei de afaceri mai mari de -5%, în comparaţie cu 6% dintre companiile străine care se aşteaptă la scăderi între -5% şi -20%.
Citeşte şi: Companiile de IT caută specialişti cu mai multe certificări
Cele mai optimiste companii româneşti privind creşterea în 2015 operează în industriile producătoare, domeniu în care toate companiile româneşti incluse în sondaj au declarat că se aşteaptă la creştere în acest an. Comparativ, companiile străine cele mai optimiste operează în domeniul serviciilor.
Studiul are la bază răspunsurile a 202 executivi de top şi analizează percepţia acestora în privinţa perspectivelor mediului de afaceri din România în 2015. 53% dintre aceştia provin din companii româneşti, iar 47% din companii străine. Executivii au răspuns chestionarului EY România în perioada 10 – 16 februarie 2015.