(P) Cum câștigi capital de imagine pentru brandul de angajator cu Electric Castle
Electric Castle, festivalul de muzică de la Castelul Banffy, a valorificat această nevoie și a demarat campania Unofficial Partners, în care a provocat companiile din România să ofere liber angajaților în ziua de luni, 18 iulie, după festival, promițând capital de imagine pozitiv și angajați mai motivați. 150 de companii au răspuns solicitării electrice și au acordat liber de #electricmonday angajaților care au participat la festival. Ce i-a determinat să devină parteneri neoficiali ai festivalului și parteneri oficiali ai distracției și cum a fost percepută ințiativa în cadrul organizațiilor, aflăm de la cateva companii care s-au implicat în campanie.
Decizia de a deveni Unofficial Partner al Electric Castle
Philips, una dintre companiile care s-a alăturat campaniei, are mulți dintre angajați care merg la Electric Castle în fiecare an. Cei mai mulți dintre ei aleg să rămână până la final, iar managerii și-au dorit să le ofere acestora posibilitatea de a se bucura pe deplin de experiența festivalului, ne spune Doru Rusănescu, General Manager al diviziei Personal Health, Philips Sud –Estul Europei. Florentina Greger, Head of Human Resources în cadrul Zitec, ne spune că “înscrierea Zitec în campania Unofficial Partners a Electric Castle vine să confirme susținerea noastră față de pasiunile colegilor din echipă, indiferent că vorbim de programare, design, marketing ori de timpul lor liber”. Totodată, compania oferă un pachet mai mare de zile libere suplimentare, iar #electricmonday completeaza acest tablou. În cazul AROBS Transilvania Software, o altă companie din sectorul IT, decizia a fost relativ simplă, pentru că au implementat în urmă cu câțiva ani un sistem care le permite angajaților să aibă un program flexibil în afara intervalelor în care au ședințe interne sau externe. Voicu Oprean, CEO-ul companiei, împărtășește faptul că “am fost empatici cu angajații AROBS înainte să primim provocarea din partea organizatorilor Electric Castle, așa că era firesc să ne regăsim printre partenerii neoficiali ai festivalului”.
Reacțiile oamenilor din companii la inițiativă
În cazul celor trei companii, inițiativa de a intra în campanie a fost a angajaților, fie că au fost cei care au informat top-managementul, fie că au trimis aluzii subtile către departamentele de HR. Reacția lor pare să fi confirmat linia de comunicare a organizatorilor, care au promis partenerilor din campanie ca vor fi considerați cel mai cool brand de la festival de către oamenii lor. „A plouat cu like-uri și share-uri când am anunțat că suntem Unofficial Partners pe pagina de Facebook a AROBS”, ne spune Voicu Oprean. Roxana Szabo, C++ Developer în cadrul companiei a primit cu entuziasm intrarea AROBS în campanie, pentru că nu își mai permitea să sacrifice o zi de concediu pentru a se odihni luni, după Electric Castle: „Am început să îmi spamuiesc prietenii din alte companii de IT cu mesajul că AROBS ne dă liber după festival.” Pe de altă parte, Sorina Vlada, Head of .NET Solutions la Zitec era convinsă că se vor înscrie în campanie. „N-aveam cum să nu ne înscriem și noi în campanie. Câțiva dintre colegii din Zitec merg la festival de la prima ediție și mereu își luau liber în lunea de după. Și anul ăsta am fost electrici, doar că de data asta a fost oficial! ” ne spune aceasta.
Cum își țin companiile angajații fericiți, dincolo de #electricmonday
La Philips, înscrierea ca Unofficial Partner al Electric Castle reprezintă pentru întreaga echipă o ocazie de a scoate în evidență latura dinamică a companiei în fața angajaților, toți membri ai generației Y, după atitudine. Compania acordă o atenție specială motivării angajaților, iar în prim plan este alinierea la misiunea companiei, aceea de a îmbunătăți viața oamenilor prin inovații relevante. “Acest lucru se reflectă și în calitatea vieții propriilor angajați. În acest sens, compania noastră are un program de activități interne și externe prin care angajații sunt angrenați pentru a dezvolta un stil de viață sănătos”, ne spune Doru Rusănescu, despre celelalte modalități prin care ei fac eforturi de a avea angajați motivați și fericiți.
Pentru angajații Zitec, a căror medie de vârstă este de 30 de ani, compania are un pachet de beneficii aparte, în care #electricmonday s-a integrat foarte bine. Se mândresc cu faptul că au unul dintre cele mai cool decorate birouri din București și din țară, cu spații de relaxare și de joacă – foosball, ping pong, minigolf, pinball, boardgames, Xbox și altele. La acestea se adaugă traininguri și workshopuri interne, petreceri la birou, iesiri lunare cu echipa, seri de DJ sets la birou, cu o bere dupa reţeta proprie – White Rabbit, zile suplimentare de concediu și zile de concediu nelimitat pentru top şi middle-management, plus un sistem intern de recompensa cu ZONi, pe lângă altele.
Având și ei o echipă mare de millenials, aproape 85% din companie, AROBS este partener la campaniile sau evenimentele care susțin identitatea companiei și care reflectă, de fapt, pasiunile colegilor și nevoia de echilibru dintre muncă și ceea ce îți place să faci în timpul liber. Campania Unofficial Partners a Electric Castle s-a încadrat în aceste linii, așa că au spus rapid provocării festivalului.
Angajații companiilor partenere au ajuns la Castelul Banffy și au purtat cu mândrie statutul de Unofficial Partners ai Electric Castle. Au avut liber în lunea de după festival, pentru a petrece duminică până la ultimul headliner și pentru a se odihni după toată distracția din cele patru zile ale Electric Castle, grație unor manageri care le-au înțeles pasiunea pentru muzică.
Pe 18 iulie am vazut Facebook-ul și Instagram-ul colorat cu poze și hastag-uri de #electricmonday, pentru că unii dintre festivalieri, ca niște millenials conectați și activi ce sunt, au impărtășit în comunitățile lor bucuria acestui beneficiu primit. Și astfel, la fel ca și în cazul comunicării făcute de Electric Castle campaniei, capitalul de imagine câștigat de către parteneri pentru brandul de angajator depășește cu mult granițele publicului intern.