Patru proiecte de antreprenoriat social, premiate în cadrul competiției “Your Choice, Your Project”
O întreprindere socială poate fi definită ca o afacere concepută pentru a rezolva o problemă socială critică într-un mod sustenabil financiar. Una dintre provocările cu care se confruntă organizaţiile neguvernamentale este comercializarea de produse sau servicii într-un mod sistematic, responsabil şi profesionist, care să le sporească impactul social. Colaborarea dintre cele trei instituţii are ca punct de pornire potenţialul insuficient exploatat al acestui domeniu şi importantele beneficii pe care le poate produce nu doar asupra categoriilor sociale sprijinite în mod direct, ci asupra societăţii în ansamblu. În acest context, competiţia “Your Choice, Your Project” a vizat întreprinderi sociale deja existente, care şi-au demonstrat viabilitatea, ajutorul financiar acordat urmând să fie utilizat pentru extinderea sau consolidarea acestora.
Cele patru proiecte câştigătoare, selectate din rândul a 19 întreprinderi sociale care au răspuns invitaţiei organizatorilor, au fost evaluate pe baza unor criterii aflate în concordanţă cu valorile şi politicile grupului UniCredit, fiecare dintre acestea primind un sprijin financiar în valoare de 7.500 EUR.
De finanţarea acordată vor beneficia:
Asociaţia PRIETENIA – Întreprinderea socială BIOHRANA. BIOHRANA produce legume şi fructe ecologice, pentru acoperirea necesarului Centrului de Socioterapie Pantelimon şi pentru vânzare. Proiectul presupune construcţia unei brutării, care va crea locuri de muncă pentru persoane cu dizabilităţi intelectuale, va asigura necesarul zilnic de produse de panificaţie al centrului şi va contribui la finanţarea acestuia cu până la 20% din bugetul anual.
Fundaţia „Ajutaţi Copiii România” – Întreprinderea Socială ALBĂ CA ZĂPADA. “ALBĂ CA ZĂPADA” este o unitate protejată care prestează în prezent patru tipuri de servicii, realizate de persoane cu dizabilităţi: spălătorie, curăţenie, croitorie şi ecologizarea spaţiilor verzi. Proiectul creează 4 noi locuri de muncă în echipa de servicii de curăţenie, prin achiziţia de utilaje profesionale.
Fundaţia RUHAMA, Oradea – Întreprinderea Socială PLAN INFO. PLAN INFO este un atelier care produce împletituri de nuiele, înfiinţat pentru creşterea ratei ocupării forţei de muncă în rândul populaţiei de etnie romă, prin crearea a 10 locuri de muncă pentru comunităţile dezavantajate din judeţul Bihor. Proiectul concesionează si amenajează o plantaţie de răchită, promovează atelierul şi acoperă salariile noilor angajaţi în perioada de învăţare.
Fundaţia Dezvoltarea Popoarelor, Bucureşti – Întreprinderea Socială PROIECT MOZAIC. PROIECT MOZAIC este o întreprindere socială înfiinţată pentru a fructifica activitatea persoanelor cu dizabilităţi printr-un produs complex şi creativ: mozaicul. Proiectul îşi propune consolidarea întreprinderii sociale, prin diversificarea gamei de produse si îmbunătăţirea nivelului calitativ al acestora, menţinând cele 14 locuri de muncă și crescând volumul vânzărilor.
Angajaţii UniCredit s-au implicat activ în derularea acestei iniţiative, votul lor desemnând, din rândul celor patru finalişti, beneficiarul unui premiu suplimentar în valoare de 2.000 EUR, acordat întreprinderii sociale BIOHRANA.
„În perioada dificilă pe care încă o traversăm, antreprenoriatul social reprezintă o soluţie eficientă prin care putem interveni în acele zone care necesită susţinere, implicând în mod direct chiar beneficiarii vizaţi. Este un exemplu excelent de utilizare a unor instrumente de business cu scopul de a produce efecte sociale şi a contribui la dezvoltarea comunităţii din care facem parte. Deşi relativ nou în România, întreprinderile sociale constituie unul din domeniile de interes pentru care Fundaţia UniCredit a dezvoltat proiecte încă din 2007 şi, beneficiind de experienţa colegilor noştri, sperăm să putem produce schimbări cu impact major şi pe plan local”, a declarat Anca Nuţă, director Identitate şi Comunicare al UniCredit Ţiriac Bank.